پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی ابوالقاسمی -مدیر مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی قزوین

حوزه/ مدیر مرکز پاسخگویی به سوالات حوزه علمیه قزوین از فعالیت قابل توجه طلاب و روحانیون قزوینی برای پاسخ به سؤالات و شبهات اعتقادی اقشار مختلف مردم، به ویژه جوانان و نوجوانان خبر داد.

حجت الاسلام علی ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به تهاجم ایجاد شبهات در شبکه های ماهواره ای علیه دین اسلام و متکب شیعه، گفت: دین اسلام به پاسخگویی به شبهات اهمیت می دهد و در این عرصه نیاز است که روحانیون و مبلغین به خوبی پاسخ شبهات وسؤالات مردم را بدهند.

مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: دین اسلام همیشه با دلیل عقلی و استدلال پیشرفت کرده است و مسلمان باید با دید باز و بدون تعصب، به شبهات پاسخ دهد.

وی افزود: ما مدام بر روی پرورش و سلامت جسمی جوانان تاکید می‌کنیم، در حالی که پرداختن به سلامت فکری جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات حوزه علمیه قزوین گفت: امروز نسل نوجوان و جوان تشنه پاسخ به  سؤالات و شبهات است و از این روز وظیفه امروزی روحانیون در این عرصه بسیار مهم خواهد بود.

حجت الاسلام ابوالقاسمی ادامه داد: اگر شبهه ای به ذهن انسان رسید، ولو اینکه کسی در جایی مطرح نماید، باید برای پاسخ آن تلاش کرد و نباید اجازه داد شبهه در ذهن انسان بدون پاسخ بماند.

وی، از پاسخگویی به ۷ هزار سؤال و شبهه دانش آموزان مدارس استان قزوین (دخترانه –پسرانه) به صورت کتبی خبر داد و گفت: کارشناسان مرکز پاسخگویی با حضور در مدارس استان، توانسته اند به ۷ هزار سؤال کتبی دانش آموزان وهمچنین به ۱۵ هزار سؤال تفلنی پاسخ دهند که تلاش ها باید همچنین در این عرصه تداوم داشته باشد.

مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حوزه علمیه قزوین از برگزاری 2 هزار و 476 جلسه توسط روحانیون این مرکز در مدارس استان و همچنین برگزاری 56 جلسه آموزشی برای خانواده ها در این مرکز خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha