چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معممی مقدم

حوزه/ مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به نقش آفرینی روحانیون مستقر در روستاها به عنوان افسران فرهنگی اشاره کرد و گفت: یک روحانی مستقر در روستا به مراتب از یک اداره تبلیغات اسلامی موفق‌تر و موثرتر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، رضا معممی مقدم، امروز  در چهارمین  همایش فصلی  روحانیون مستقر استان اصفهان در اردوگاه شهید بهشتی(ره) با بیان اینکه کمرنگ شدن توحید موحّدانه و ایمان و دینداری واقعی، افزایش آسیبهای اجتماعی را به دنبال داشته است، گفت: فعالیت روحانیون و مبلغین در راستای گسترش اخلاق و معنویت و بسط تعالیم حقیقی دین مبین اسلام، آسیبهای اجتماعی را کاهش می دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی آسیب ها جنبه فردی دارد، ولی حیطه تاثیر آنها در اجتماع است، اظهار کرد: درست است که طلاق بین دو فرد انجام می گیردف ولی این جدایی باعث به وجود آمدن آسیبهایی در سطح اجتماع می شود.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید نقش ریش سفیدی در مناطق مختلف احیا شود تا شاهد آسیبهایی همچون طلاق در جامعه باشیم.

وی با اشاره به تاثیر شبکه تبلیغ و اعتماد مردم و مسئولان به آن، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی متراکم‌ترین و اثرگذارترین شبکه تبلیغی را داراست و مسئولان و سازمان ها به این نتیجه رسیده اند که برای کاهش آسیب ها در سطح جامعه باید از طریق تشکل ها، مجامع و گروه های هدف سازمان وارد عمل شوند.

معممی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل شورای هماهنگی شبکه تبلیغ مرکّب از روحانیون مستقر، مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته، اتحادیه انجمن های اسلامی و اتحادیه قرآنی و دیگر تشکل های میانی را ضروری دانست و تاکید کرد: با تشکیل این شورا و ایجاد  اتاقهای اندیشه ورزی و استفاده از ظرفیتهای بومی و ملی می‌توان بهتر از گذشته در در راستای پیگیری مطالبات گروههای هدف، موفق بود.

وی به نقش آفرینی روحانیون مستقر در روستاها به عنوان افسران فرهنگی اشاره کرد و گفت: یک روحانی مستقر در روستا به مراتب از یک اداره تبلیغات اسلامی موفق‌تر و موثرتر است.

راه اندازی مرکز مشاوره برای تاثیرگذاری در کاهش آمار پرخاشگری و طلاق، احیاء و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی، ترکیب خدمات اجتماعی با فعالیت های دینی، تشکیل صندوق حمایت از آسیبهای اجتماعی و تقویت روحیه خیرخواهی از جمله توصیه هایی معممی مقدم به روحانیون مستقر بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha