جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صافی

حوزه / حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در نامه ای به مفتی لبنان، شیخ عبداللطیف دریان از اقدام اسلامی وی در خصوص نپذیرفت خانم بی حجاب فرانسوی تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در پی اقدام شایسته مفتی لبنان جناب آقای شیخ عبد اللطیف دریان در نپذیرفتن خانم بی حجاب فرانسوی، مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (دامت برکاته) از ایشان، طی نامه ای تقدیر و تجلیل کردند.

معظم له در این نامه، ضمن تشکر و قدردانی از اقدام اسلامی آقای شیخ عبداللطیف دریان، موضع شجاعانه ایشان در حفظ احکام اسلام و گرامیداشت مقام اسلامی زن را ستودند.

این مرجع تقلید در ادامه، با اشاره به قانون منع حجاب در برخی از کشورهای غربی بیان داشتند: شما با این اقدام شجاعانه، کرامت و عزت زن مسلمان را که در بعضی دولت های غربی به واسطه ممنوعیت حجاب، مورد ظلم و ستم قرار گرفته، گرامی داشتید.

معظم له، در قسمت دیگری از این نامه، با تاکید بر لزوم حفظ هویت دینی فرمودند: شما با این کار آگاهانه، التزام به هویت دینی و اصول اساسی اسلام را نشان دادید.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سماحة مفتي الجمهورية اللبنانية، صاحب الفضيلة الشيخ عبد اللطيف دريان حفظه الله و اعزه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، و بعد:

فانا نسجل اعجابنا و تقديرنا لموقفكم، و ننظر الی ما اقدمتم علیه بعين الاجلال و الاكبار، لانكم بذلك حافظتم على مبادئکم الشرعية، و عززتم من مقام المراة المسلمة التي تعاني في بعض الدول الغربية من الاضطهاد و الازدراء من شخصيتها و دينها، باجبارها على خلع حجابها.

انكم سجلتم بموقفكم الشجاع اعتزازنا بهويتنا الدينية، و تمسكنا بمبادئنا، و هي العزة التي ارادها الله لنا.

ان من يحترم حجابنا يحترمنا، و من يقدر مبادئنا يقدرنا، فلكم الشكر على موقفكم المشرف، والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

25 جمادی الاولی 1438

لطف الله الصافی الگلبایگانی

ایران، قم المقدسه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha