جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین بستان

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، عمل به سیره و سبک زندگی نورانی حضرت زهرا(س) را لازمه عبور از معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه ما عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام  شهادت حضرت فاطمه(س) ابراز داشت: این که می بینیم در جامعه تا حدی ایثار و از خودگذشتگی، نوع دوستی و همسایه داری، تلاش برای حل مشکلات دیگران کمرنگ شده، راهکارش بازگشت به آموزه های دینی و به خصوص عمل به سیره نورانی ائمه اطهار(ع) و به ویژه شخص حضرت فاطمه(س) است.

وی با بیان این که توجه به سبک زندگی حضرت و به خصوص عمل به آن ، یک ضرورت اعتقادی و کلامی برای ما به عنوان شیعیان و محبان اهل بیت(ع) به شمار می رود، افزود: عمل به فرامین و سیره اهل بیت(ع) برای جامعه ما همراه با برکات و دستاوردهایی خواهد بود که ما گوشه هایی از آن را در سال های ابتدایی انقلاب و به خصوص دوران دفاع مقدس به عینه دیده ایم.

وی اضافه کرد: بی شک پیروی از راهی که ائمه اطهار(ع) به ویژه ام ابیها حضرت زهرا(س) برای ما ترسیم نموده اند ، حرکت در همان صراط مستقیمی است که از خدای متعال از ما بندگان خواسته و بر این مبنا به ارزیابی عملکرد و کارنامه زندگی دنیوی ما می پردازد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین بر لزوم بسترسازی مناسب به منظور الگوگیری از سیره فاطمی و تاسی به گفتار و رفتار ایشان به عنوان حجت همه بندگان حتی اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: هر چند که ما در رابطه با سیره و سبک زندگی حضرت منابع اندکی در دسترس داریم اما اگر همین ها را به درستی تبیین و ترویج دهیم و عمل به آموزه های آن را سرلوحه زندگی مان قرار دهیم، قطعاً بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما در عرصه های گوناگون مرتفع می شود.

وی بیان داشت: البته محدودیت منابع دست اول درباره زندگانی نورانی صدیقه کبری(س) آن گونه نیست که در این باره به طور کامل دست ما بسته باشد اما مهم آن است که ما به منابع معتبر و به کلام اهل بیت(ع) درباره ویژگی های و شاخصه های کلامی و رفتاری حضرت رجوع کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha