پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجدی در فلوریدا به آتش کشیده شد

حوزه/صبح جمعه مسجد فلوریدای آمریکا به آتش کشیده شد و کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند که این آتش سوزی عمدی بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از abcnews، مسجدی در شهر تمپا واقع در ایالت فلوریدای آمریکا صبح روز جمعه به آتش کشیده شد و به گفته کارشناسان این آتش سوزی عمدی بوده است.

کارشناسان اداره آتش نشانی در ساعت حوالی 2 صبح در محل آتش سوزی که در جامعه اسلامی نیو تمپا رخ داد حضور پیدا کرده و پس از انجام تحقیقات اعلام کردند که حریق به صورت تعمدی اتفاق افتاده است. خوشبختانه هنگام وقوع این آتش سوزی کسی در مسجد حضور نداشته است.

اداره الکل، تنباکو، سلاح و مواد منفجره ایالات متحده آمریکا حضور عوامل‌ تحقیقاتی‌شان را در محل حادثه تایید کردند اما اعلام نمودند که سازمان آتش نشانی محلی مسئولیت تحقیقات را بر عهده دارد.

ویلفردو عمرو رویز سخنگوی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در فلوریدا در این باره گفت: نگران کننده است که اعضای جامعه ما بار دیگر قربانی یک حادثه نفرت محور دیگر قرار می‌گیرد.

سخنگوی کایر همچنین گفت: آتش سوزی نخست در درب رو به سالن نمازخانه آغاز شده است و خساراتی به درب مسجد و قالیچه‌های نماز وارد شده‌اند.

به گفته مقامات حفره‌هایی در درب اصلی مسجد پیدا شده‌اند اما هنوز مشخص نیست که جای گلوله هستند یا خیر.

در پی این حادثه نماز صبح نمازگزاران به محل دیگری منتقل شده و برگزاری نمازهای عصر در این محل نیز ممکن است به خاطر شدت خسارات انجام نشود.

گفته می‌شود این دومین آتش سوزی تعمدی مساجد فلوریدا در 6 ماه گذشته می‌باشد. جوزف شریبر متهم آتش سوزی مرکز اسلامی فورت پیرس در 11 سپتامبر نیز اوایل این ماه به 30 سال زندان محکوم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha