شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ضیافت نهار فرهنگی در کلیسایی در مینه‌سوتا

حوزه/کلیسای سنت پیتر در شهر منکیتو ایالت مینه سوتای آمریکا ضیافت نهار فرهنگی میان ادیانی با موضوع «نقش زنان در اسلام» برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کلیسایی در آمریکا قصد برگزاری ضیافت نهار فرهنگی و میان ادیانی برای برقراری ارتباط میان ساکنان غیرمسلمان و همسایگان مسلمان آنان دارد.

کلیسای سنت پیتر در شهر مَنکِیتو واقع در در شهرستان بلو ارث در ایالت مینه‌سوتای آمریکا پیش از این نیز رویداد مشابهی در پاییز برگزار کرده بود که توجه زیادی به خود جلب کرد. موضوع اصلی که قرار است در این ضیافت به آن پرداخته شود «نقش زنان در اسلام» است و طبق برنامه سخنرانانی از کشورهای مصر و سومالی تجربیات‌شان درباره زندگی در کشورهای اسلامی و کشورهای غربی را به اشتراک می‌گذارند.

تامی اسکینر مدیر جامعه آموزشی سنت پیتر در این باره گفت: ما امیدواریم شرکت کنندگان در این مراسم بتوانند زمینه‌های مشترکی پیدا کنند. ما می‌خواهیم فرصت‌هایی برای مردم فراهم کنیم تا همدیگر را بشناسند و درباره فرهنگ یکدیگر بیشتر بدانند.

جولی هاکر هماهنگ کننده تنوع جمعیتی این مرکز نیز گفت: در زمان کنونی که سوءتفاهمات زیادی درباره اسلام در جامعه ما وجود دارد چنین رویدادهایی ضروری هستند. ما می‌خواهیم نشان دهیم که تا چه اندازه زمینه‌های مشترک با همدیگر داریم و از طریق آنان قصد داریم رابطه دوستی بنا کنیم.

* عدم درک اسلام و حجاب اسلامی در غرب

صفا سالم یکی از سخنرانان مسلمان مصری از مینه سوتای جنوبی می‌گوید: همسایگان من همیشه درک درستی درباره آموزه‌های اسلامی و اینکه چرا من حجاب به سر می‌کنم ندارند. حتی کسانی که در همسایگی ما زندگی نمی‌کنند کمترین اطلاعی درباره مسلمانان ندارند.

اگر این نشست‌ها با موفقیت برگزار شود، این مرکز قرار است در آینده رویدادهای میان ادیانی مشابهی نیز ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha