جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین محمد حجتی

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان این که نظام و دولت ایران، پاک ترین نظام ها در جهان است، گفت: اقلیت های مذهبی در ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند و ما نه کلیسایی را تخریب کردیم و نه عبادتگاه دیگر ادیان را و به همین دلیل می توانیم در این خصوص مدعی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی، امام جمعه کرمانشاه، جمعه شب، در دیدار مدیر حوزه استان و جمعی از اساتید حوزه، با اشاره به ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اظهار داشت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام دوباره احیاء و مردمسالاری دینی در کشور حاکم شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز و در سایه انقلاب اسلامی، می توانیم به راحتی امور دینی را انجام دهیم، افزود: در زمان قبل از تحقق انقلاب اسلامی، یعنی در دوران رژیم ستم شاهی، محافل مذهبی و دینی به شدت کنترل می شد و هیئت مذهبی در اعیاد و دیگر مراسم های دینی تحت فشار رژیم بودند، ولی امروز شاهدیم که این هیئات با فراغ بال به وظیفه دینی خود عمل می کنند.

این استاد حوزه بیان کرد: اگر ایران را با دیگر کشورهای منطقه و جهان مقایسه کنیم، بی شک شاهد آزادی و حفظ حقوق شهروندی به معنای واقعی در این کشور هستیم.

آیت الله حجتی گفت: اقلیت های مذهبی در ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردار هستند، و شاهد این مدعا آن است که ما در ایران، نه کلیسایی را تخریب کردیم و نه عبادتگاه دیگر ادیان را و به همین دلیل می توانیم در این خصوص مدعی باشیم.

وی عنوان کرد: در بحث حجاب هم، در جمهوری اسلامی از یک منطق درست پیروزی می کنیم و می بینیم که در دانشگاهها برخی دانشجویان با حجاب کامل در کلاس حاضر می شوند و برخی دیگر پوشش خاص خود را دارند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود افزود: نظام و دولت ایران، پاک ترین نظام ها در جهان است و علیرغم قدرت نظامی خود، هرگز در امور دیگر کشورها دخالت نکرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha