چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام  سید مجتبی موسوی راسخ

حوزه/ حجت الاسلام موسوی راسخ، گفت: سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) سرشار از آموزه های والای انسانی واخلاقی است و از هر سمت و سو که مورد توجه قرار گیرد، معرفت آموز است و سرمشق دهنده است.

حجت الاسلام سید مجتبی موسوی راسخ از محققان و پژوهشگران حوزوی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) منسوب به پیامبر بوده وعزیز و پاره تن رسول خداست، اما او به تنهایی نیز کرامتی والاتر از اینها را دارد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار، گفتار و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) به گونه ای بود که غیر از خدا هیچ چیز برای ایشان جلوه نمی کرد و از همین رو بود که رسول خدا بیان داشت: فاطمه جان جبرئیل می گوید: خداوند به تو سلام رسانده و فرمود: به فاطمه بگویید که هر حاجتی دارد از من درخواست کند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: از ميان معصومين(ع)، آن که زندگی پر برکتش بخصوص برای زنان مسلمان همچون خورشيدی نورافشانی می کند٬ وجود نازنين حضرت فاطمه زهرا(س) است که  آشنایی با سبک زندگی آن حضرت، برای ما بسیار راهگشا خواهد بود.

وی اظهار داشت: در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگوهایی مبتذل و غيرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، قطعا توجه و پرداختن به ابعاد گوناگون شخصيتی حضرت فاطمه(س) می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شيعی ما باشد.

حجت الاسلام موسوی راسخ تصریح کرد: سيره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود نيز سرمشقی مناسب برای تربيت صحيح فرزندان است، چه این که ایشان به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و هميشه سعی در آموزش و تربيت دینی و اخلاقی آنها داشتند.

وی با بیان اینکه همسرداری و فرزند داری حضرت زهرا(س) الگویی برای زنان جامعه به شمار می رود، عنوان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) همواره گوش به فرمان ولی امر زمان خود بود و زندگی ایشان برای ما درس آموز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha