پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضا خدادادی

حوزه / نماینده مرکز امور صیانتی در حوزه علمیه یزد از راه اندازی مرکز مشاوره آسیب های فضای مجازی در استان یزد خبر داد.

حجت الاسلام رضا خدادادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه امروزه در عصری زندگی می کنیم که اینترنت و فضای مجازی جز انکار ناپذیری از کارهای روزمره مردم در ایران و در سراسر جهان است گفت: به همین علت از چند سال گذشته حوزه علمیه یزد به دنبال برگزاری کلاس هایی برای آگاهی روحانیون، طلاب و خانواده های آنها است تا در خصوص آسیب های این شبکه ها به آگاهی کامل برسند.

نماینده مرکز امور صیانتی در حوزه علمیه یزد ادامه داد: در همین راستا اقدامات صورت گرفته از شهریور ماه 94 با برگزاری جلساتی با عنوان آشنایی با آسیب های فضای مجازی برای طلاب جدید الورود به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

وی به جلسات برگزار شده در خصوص آسیب های فضای مجازی در حوزه علمیه استان اشاره کرد و افزود: نخستین جلسه شهریورماه سال 94 برای طلاب جدید الورود در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و دومین جلسه آن در بهمن ماه همان سال برای تمام طلاب در مدارس علمیه استان یزد و همچنین سومین آن برای طلاب جدید الورود 95 _96 برگزار شد.

حجت الاسلام خدادادی اعزام دو نفر از روحانیون یزدی را به استان قم برای فراگیری دوره آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی یکی از برنامه های اصلی این حوزه دانست و ابراز کرد: این دو روحانی با گذراندن دوره سه روزه در قم ، اطلاعات برروزی از آسیب ها فضای مجازی که هر روز در حال پیشرفت است کسب کردند و طی جلسات مختلف در حال انتقال آنها به طلاب و خانواده های آنها در سطح استان یزد هستند.

نماینده مرکز امور صیانتی در حوزه علمیه یزد برگزاری جلسات مختلف در ایام الله دهه فجر در مدارس علمیه شهرستان های یزد، مهریز و ابرکوه یکی از برنامه های این دو روحانی کارشناس در زمینه فضای مجازی عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه درصدد هستیم با راه اندازی مرکز مشاوره به کمک این دو روحانی متخصص در امر فضای مجازی گفت: با این کار می توانیم بسیاری از پیشرفت های فضای مجازی را برای اقشار مختلف مردم بیان کرده و آنها از اتفاقات آن آگاه سازیم.

حجت الاسلام خدادادی با بیان اینکه از همه مهمتر در نظر داریم که طبق منویات مقام معظم رهبری در فضای مجازی فعالیت کرده و با آگاهی و بصیرت از این فضاها استفاده کنیم اظهار داشت: همانگونه که مردم باید در مسائل سیاسی بصیرت و آگاهی داشته باشند باید در زمینه فضای مجازی نیز بتوانند موارد خوب و بد را از یکدیگر تشخیص دهند و ان شاءالله به جایی برسیم که روزی با فرهنگ سازی بتوانیم شبکه ملی فضای مجازی را بدون هیج دخل و تصرفی از سوی دشمنان نظام و اسلام ارائه دهیم و به اهداف خود در راستای نظام جمهوری اسلامی ایران برسیم.

313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha