پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
داعش

حوزه/ روحانی اهل سنت و مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت، تکفیری ها را بازماندگان خوارج خواند و گفت: امروز کل جهان اسلام از اقدامات و جنایات جریان تکفیر و داعش رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آخوند گلدی کمالی، پیش از ظهر امروز در ششمین همایش اتحاد امت اسلامی در برابر تکفیر در خراسان شمالی اظهار داشت: جریان تکفیر نه با شیعه و نه با اهل سنت، هیچ سنخیتی ندارد.

وی با بیان اینکه جریان تکفیری از زمان حضرت علی (ع) با نام‌هایی چون خوارج آغاز شده است، افزود: وظیفه علما و دولت‌ها است که این‌ها را منکوب و محکوم کنند.

عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی گفت: تکفیری‌ها منحرف هستند و آنان با مشرک خواندن افراد مخالف، دست به جنایت می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه جریان تکفیر به نام اسلام انواع جنایت‌ها را انجام می‌دهند، اظهار داشت:  این جریان منحرف به نام اسلام دست به نسل‌کشی می‌زنند و از نظر تمام علمای اسلام این افکار و اقدامات محکوم است.

آخوند کمالی گفت: تکفیری‌ها واقعاً فتنه‌ای هستند در میان مسلمین برای سست کردن دین اسلام و بدنام کردن مسلمانان و این‌گونه عقاید و تفکرات در میان همه مسلمانان محکوم است.

وی تصریح کرد: اهل سنت ایران به طور قطع مخالف عقاید و دیدگاه‌های تکفیری و سیاست‌های آن‌ها هستیم و این‌ها دست‌پرورده دشمنان اسلام می‌باشند و به نام اسلام قصد بدنامی دین اسلام را دارند.

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها از نظر اهل سنت مردود می‌باشند چون تفرقه در نظر قرآن و اسلام مذموم و نهی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha