چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین محمد حسن زمانی

حوزه/ رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با بیان این که تلاش برای وحدت امت اسلامی عبادت و واجب شرعی است، تصریح کرد: تکفیری ها به شیعه و سنی رحم نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، صبح امروز در ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در خراسان شمالی اظهار داشت: وحدت یک آموزه اصیل دینی و قرآنی است، بنابراین اهل سنت و تشیع باید به عنوان امت واحده اسلامی عمل کنند.

وی با برشمردن ریشه‌های وحدت در قرآن کریم و ریشه‌های تکفیر در جهان معاصر افزود: با وحدت امت اسلامی بسیاری از موفقیت‌ها نصیب ما می‌شود و آیات فراوانی در خصوص وحدت داریم.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: امت اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی باید همواره وحدت داشته باشند و اولین بعد وحدت اجتماعی است و بعد توحیدی آن ربوی است.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم خداوند و قرآن، حکیم است و بارها در خصوص اهمیت و ارتباط بین وحدت در این کتاب آسمانی تاکید داشته است و قطعاً تربیت اسلامی در حفظ وحدت بسیار مهم و اثرگذار است، از این رو امت اسلامی باید همواره وحدت داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی تصریح کرد: آیات متعددی در قرآن کریم در باره وحدت مسلمانان آمده است که نشان از جایگاه آن در تعالیم دینی دارد. 

وی با بیان اینکه تلاش برای وحدت امت اسلامی یک عبادت است و تلاش برای تحقق آن ثواب زیادی دارد، گفت: تلاش برای وحدت اجتماعی یک واجب شرعی است و علما در این زمینه نقش مهمی دارند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری اظهار داشت: ما چون مسلمان هستیم شرعاً موظف بوده تا در زمینه وحدت بکوشیم و اگر مطلبی بر خلاف وحدت بیان شود معصیت است.

باید از هر گونه تفرقه در جهان اسلام پرهیز کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی با بیان اینکه باید از هر گونه تفرقه در جهان اسلام پرهیز کرد، گفت: امت اسلامی برادران یکدیگر هستند و اخوت یک بار معنوی دارد که در آموزه‌های دینی تاکید و سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه عالم بی‌تقوا هم کسی است که در راستای تحکیم وحدت قدم تا قدم برنمی‌دارد، افزود: ما در فلسطین شیعه نداریم اما پاسداران شیعه ما رفتند و در مسیر مقاومت ایستاده و به شهادت رسیدند که این‌ها نشان از درک درست آنان در خصوص مسلمانان و محور مقاومت بود.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری اظهار داشت: علمای شیعه و سنی باید فدای هم شوند و اشتباهات را بر یکدیگر ببخشند تا مردم صمیمیت را  از ما یاد بگیرند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) به پیروزی رسید و بعد از سال‌های بعد انواع توطئه‌ها از جمله جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی، و ...، شاهد جریان تکفیری بوده تا نقشه دشمن را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی با بیان اینکه جریان تکفیر از شکننده‌ترین مباحثی بود که جلوی بیداری‌ها را گرفت، گفت: تکفیری ها اساساً به شیعه و سنی رحم نکرده و آن‌ها را می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه تکفیری‌ها  برای رسیدن به اهداف خود اقدام به جذب نیرو از کشورهای مختلف کردند تا اهداف خود را پیش ببرند، اظهار داشت: آنان برای اجرای نقشه‌های خود در ایران اقدام به شهادت جمعی از علمای در کردستان کرده که این شهدا همه عالم بزرگی بودند.

گفتنی است، ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در محل دهکده مقاومت بسیج بجنورد با حضور 400 نفر از علمای شیعه و سنی برگزار شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha