جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران

حوزه/ حجت الاسلام رضایی با اشاره به زندگی بانو مجتهده امین، ایشان را فردی با هوش دانست و گفت: این بانوی مجتهده بدون داشتن غرور و خودبزرگ بینی، اولین وظیفه خود را در همسرداری می دانست و این وظیفه را به خوبی انجام می داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  اصفهان، حجت الاسلام رضایی، پیش از ظهر امروز  در نشست اخلاقی با موضوع «انسان عاقل» که در مدرسه فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر برگزار شد، اظهار کرد: ایمان جاهلانه موجب ضرر، غرور و تکبر است.

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: اینکه گاهی افراد با دانستن زشتی گناه باز هم مرتکب آن می شوند؛ به دلیل پایین بودن نور عقل و ندیدن آن زشتی در وجود خودشان است.

وی  ادامه داد: در گذشته به علم سواد به معنای سیاهی گفته می شد به این دلیل که گاهی علم موجب حجاب می شود، پس هرگاه علم موجب تواضع و بندگی بیشتر گردید، ثمره داده است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به روایت امام صادق علیه السلام که فرموده اند:«کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا»، بزرگترین لطمات وارده بر پیکر دین را از سوی مدعیان دین و دینداری دانست و  در ادامه بهترین و زیباترین عقل را در داشتن هوش بسیار معرفی کرد.

وی با اشاره به زندگی بانو مجتهده امین، ایشان را فردی با هوش دانست و گفت: این بانوی مجتهده بدون داشتن غرور و خودبزرگ بینی اولین وظیفه خود را در همسرداری می دانست و این وظیفه را به خوبی انجام می داد.

استاد حوزه علمیه اصفهان همچنین علم را نردبانی دانست که اگر در دست اهلش قرار گیرد او را بالا می برد و در غیر این صورت او را به ته چاه می افکند.

حجت الاسلام رضایی با سفارش به طلاب در مورد انجام وظایف خود، این امر را هنری دانست که منشا آن عقل است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha