جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی - تبلیغات اسلامی استان یزد

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در همایش مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در مهریز گفت: مدیران مدارس صدرا وظیفه خطیری در تعلیم نیروی انسانی متدین دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، امروز در جمع مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا شهرستان های یزد، ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز که در محل پردیس شکیب شهرستان مهریز، برگزار شد، نقص جامعه کنونی را نداشتن مدیر مخلص و نیروی انسانی متدین دانست و افزود: مدیران صدرا وظیفه خطیری در امر تربیت نیروی انسانی متدین دارند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش هم اندیشی برای پیشبرد اهداف مورد نظر در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا و مباحثه در امر تربیت است.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت کار و فعالیت در مدارس صدرا حول محور تعلیم و تربیت ابراز کرد: تربیت در عصر کنونی اهمیت بسیاری دارد و شما معلمان و مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در جایی قرار گرفتید که رتبه ی انبیای الهی است، همانگونه که گفته اند «معلمی شغل انبیاست».

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه موضوع تربیت ویژه انسان هاست افزود: با توجه به روایات متعدد از معصومین علیهم السلام، تربیت بیشتر با زبان حال اتفاق می افتد و انسان پرورش یافته ی شش منزل گاه صلب پدر، رحم مادر، دامن مادر، محیط خانه، جامعه و مدرسه است.

حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهمترین منزلگاه ها در تربیت انسان درکنار سایر منزلگاه ها است تصریح کرد: یک معلم، رفتار و گفتارش را به دانش آموز القا می‌کند.

وی در ادامه به فعالیت های سازمان مدارس معارف اسلامی اشاره کرد و افزود: کار و فعالیت در این مدارس، نسبت به سایر مدارس مهم تر و با اهمیت تراست همانگونه که از اسم این مدارس مشخص است این مدارس بیشتر بر تربیت و تقویت بنیه ی اعتقادی دانش آموزان تأکید دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را بسیار لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: نیروی انسانی نخستین پایه برای شکل گیری هر نظامی است و تربیت نیروی انسانی امین و علیم با اهمیت است.

حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی، مشکلات و معضلات موجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی را فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: بهره مندی از مدیران و کارکنان متعهد و متخصص از ویژگی های مدارس صدرا، برای تربیت نیروی انسانی متعهد و متدین است.

313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha