پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ما امروز گرفتار جریان تکفیر هستیم گفت: علما و روحانیون شیعه و سنی وظیفه و رسالت سنگینی در این عرصه بر دوش دارند که باید بیش از پیش در این خصوص تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در بجنورد اظهار داشت: آفت‌های مختلفی برای دین اسلام وجود داشته و مزرعه دین را برهم می زند و نمی‌گذارد میوه شیرین بدهد که یکی از آن‌ها وجود علمای درباری است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اگر جلوی علمای درباری جهان اسلام گرفته نشود دین را بی‌محتوا و عامل خشونت جلوه می‌دهند، افزود: این دسته از علما به جای آن که خداوند برای آن‌ها فصل الخطاب باشد، به آمریکا و دیکتاتورها چشم دوخته‌ و تن به ذلت داده‌اند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: گروه دیگری هم قرآن و نماز شب می‌خوانند، اما غیر خود را کافر می‌دانند و اساساً خودشان دچار ظلمت شده و بقیه را به ظلمت می‌کشانند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها خطر بزرگی برای جهان اسلام هستند، اظهار داشت: تکفیری‌ها به مثابه ملخ‌هایی بوده که به مزارع حمله  کرده‌ و به اسلام آسیب وارد کرده‌اند و امروز تکفیر یعنی لشگر ملخ و سیر هم نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: اکنون ما گرفتار جریان تکفیر و این‌گونه موجودات مضر هستیم و دنیای اسلام باید این دشمنان را بشناسند و در مقابل آنها بایستد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه جریان تکفیر، از خدا بی‌خبر بوده و باید آن‌ها را به جامعه بشناسانیم، خاطرنشان کرد: علما و روحانیون شیعه و سنی وظیفه و رسالت سنگینی در این عرصه بر دوش دارند که باید بیش از پیش در این خصوص تلاش کنند.

گفتنی است، ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در خراسان شمالی در محل تالار لاله دهکده مقاومت بسیج مرکز خراسان شمالی با قرائت پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی برگزار شد.
در این همایش بزرگ  400 نفر از عالمان اهل تشیع و سنت استان خراسان شمالی شرکت کردند .
گردهمایی همگرایی عالمان اسلام در برابر خطر تکفیر  تاکنون استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha