پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضا زاده جویباری

حوزه/ مدیر موسسه قرآن و نهج البلاغه از شرکت بیش از ۳۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی این موسسه در کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت ‏الاسلام والمسلمین رضازاده جویباری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های موسسه قرآن و نهج البلاغه گفت: این موسسه دارای 300 نمایندگی و شعبه در سراسر کشور است که عمده فعالیت‎های خود را در زمینه حفظ قرآن و نهج البلاغه سامان داده است.

وی با ذکر این مطلب که این فعالیت‎ها در دفتر مرکزی به شکل غیر حضوری انجام می‎شود، افزود: برگزاری کلاس‎های آمادگی رشته علوم قرآن و حدیث برای دانشجویان به ویژه حافظان قرآن کریم از جمله برنامه های ویژه این موسسه قرآنی است.

وی گفت: موسسه قرآن و نهج البلاغه تنها مرکزی بود که اقدام به برگزاری مفاهیم نهج البلاغه کرده است؛ این برنامه از سال 83 آغاز شده است و در این 14 سال اقدام به برگزاری 7 دوره مسابقات کرده است؛ سه سال از برگزاری هفتمین دوره تا هشتمین دوره این مسابقات می گذرد که دلیل آن، کمبود منابع مالی بوده است.

حجت ‏الاسلام والمسلمین رضا زاده جویباری عنوان کرد: یکی از برنامه‎های این موسسه، برگزاری دوره حفظ و مفاهیم نهج البلاغه است که در اردیبهشت ماه این دوره برگزار می شود؛ در همین زمینه اولین دوره حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در ابتدای سال آینده برگزار می‎شود.

وی اظهارکرد: 400 حوزه آزمون به صورت کتبی و حضوری این مسابقات برگزار می شود؛ سال گذشته بیش از 30 هزار نفر به صورت مفاهیم شرکت کننده داشتیم، ولی بحث حفظ نهج البلاغه هنوز کار زیادی لازم است.

مدیرعامل موسسه قرآن و نهج البلاغه بیان کرد: دو دهه قبل مجلس شورای اسلامی مصوبه‎ای را برای حافظان قرآن کریم تصویب کرد که بتوانند لیسانس علوم قرآن و حدیث را بدون کنکور اخذ کنند.

وی گفت: در این زمینه 13 جزوه برای استفاده دانشجویان تهیه شد که در آزمون ورودی ارشد شرکت کنند؛ در چند سال اخیر حافظان بسیاری در این دوره حضور پیدا کرده و موفق به قبولی کنکور شده‎اند.

وی اظهارکرد: افرادی که در این دوره شرکت کرده‌اند تاکنون موفقیت‎های بسیاری در زمینه کنکور داشته‌اند و تا کنون ده‎ها نفر موفق به کسب رتبه تک رقمی و دو رقمی کنکور شده‎اند.

حجت ‏الاسلام والمسلمین رضازاده جویباری بیان کرد: این موسسه برنامه‎های فشرده ای را اجرا می‎کند که علاقه مندان برای شرکت در این کلاس‏‎ها باید مدتی را در قم اسکان یابند؛ به همین دلیل دوره ها به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در همین زمینه امسال 120 جلسه درسی در بخش رشته علوم قرآن و حدیث و ادبیات عرب و علوم قرآن و علوم حدیث و تفسیر ضبط شده است و از امروز در سایت این موسسه بارگذاری می‎شود و روزی دو جلسه درس حدود 40 تا 45دقیقه‎ای در معرض استفاده علاقه مندان قرار می‎گیرد.

مدیرعامل موسسه قرآن و نهج البلاغه اظهارکرد: در این طرح بسته‎هایی در سامانه مدیریت محتوا بارگذاری می شود، همچنین در این بسته‎ها متن و صوت استاد و سوالات انتهای بسته برای دانجشویان در نظر گرفته شده است و در پایان نیز آزمون آنلاین به عمل می‎آید.

وی گفت: بحث حفظ قرآن و گسترش آموزه‎های قرآن و عترت در کشور از توصیه های رهبر انقلاب است که ایشان روی 10 میلیون حافظ قرآن تاکید کرده اند،  مسئولان برای این امر برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

حجت ‏الاسلام والمسلمین رضازاده جویباری در پایان اظهارکرد: برای توسعه برنامه‏ های حفظ قرآن و نهج البلاغه نیازمند کمک‏های دولتی هستیم؛ در همین مجموعه افرادی هستند که هنوز نتوانسته ایم حقوق آنها را پرداخت کنیم؛ مسئولان فرهنگی باید از این امور مطلع باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha