جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر معارفی، نماينده جامعه المصطفي العالمیه در كشورهای غنا

حوزه/رئیس دانشگاه علوم اسلامي كشور غنا گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و مجاهدت های امام راحل و مقام معظم رهبری فضا مناسبی برای تبلیغ در عرصه بین الملل به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر معارفی، نماينده جامعه المصطفي العالمیه در كشورهای غنا و بنين و توگو، در جمع فضلا، اساتید و طلاب مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار، به بايسته هاي تبليغ در عرصه بين الملل پرداخت بر اهمیت تبلیغ در جهان کنونی با اهتمام به ظرفیت کلامی و فقهی و معنوی شیعه تاکید کرد.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و مجاهدت های امام راحل و مقام معظم رهبری فضای بسیار مناسبی برای تبلیغ در عرصه بین الملل  به وجود آمده است.

معارفی با اشاره به تغییر معنای تبلیغ دین در دنیای معاصر، اظهار کرد: طلبه ها و مبلغین شیعه می بایست خود را برای جبهه وسیعی تجهیز کنند و با روش های نوین تبلیغ آشنا شوند.

 رئیس دانشگاه اسلامی غنا در ادامه مهم‌ترین بایسته های تبلیغ در عرصه بین الملل را برخورداری از یک سازماندهی قوی مبلغان و آشنایی با مهمترین زبان های رایج جهان شامل عربی، انگلیسی و فرانسه عنوان کرد و یادآورشد: فراگیری علوم و آگاهی های مورد نیاز و به خصوص علم کلام، صبر و حوصله‌ زیاد و  تکیه بر معنویت و اخلاق در تبلیغ از دیگر بایسته های این عرصه است.

وی در پایان به سؤالات تعدادی از روحانیون پاسخ داد و در جمع اساتید این مدرسه نیز  درباره چگونگی بهره مندی از استعدادهای حوزه در عرصه تبلیغ به روش های نوین تبادل نظر شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha