پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمدی نژاد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰۰ طلبه از مدرسه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل فارغ التحصیل شده اند، گفت: اکثر دانش آموختگان در مسئولیت هایی همچون امامت جمعه، قضاوت، عقیدتی -سیاسی، تدریس و ... مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی نژاد که از سال 1378 عهده دار مدیریت مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آران و بیدگل است، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کاشان با اشاره به تاریخچه این مدرسه، گفت: مدرسه امیرالمومنین(ع) درسال 1350 تاسیس شد و  ۲۰ سال مستقیماً با نظارت حوزه علمیه اداره می شد و هم اکنون نیز زیر نظر مدیریت حوزه علمیه کاشان فعالیت می کند.

قدیمی ترین مدرسه علمیه آران و بیدگل

وی افزود: مدرسه علمیه امیر المؤمنین (ع) آران و بیدگل اولین و قدیمی ترین مدرسه این شهرستان است که از گذشته های دور مرکز هدایت و رهبری و آموزش مردمی است که به دلیل قرار گرفتن در جوار بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع)، عشق به مذهب شیعی در تاریخ آنها می درخشد.

 مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه تاکنون بیش از 1000 طلبه از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند، گفت: اکثر دانش آموختگان این مدرسه در مسئولیت های مختلفی همچون امام جمعه، قضاوت، عقیدتی -سیاسی، تدریس، و ... مشغول فعالیت هستند.

حجت اسلام والمسلمین احمدی نژاد با اشاره به فعالیت معاونت های آموزش، تهذیب، پژوهش و اجرایی این مدرسه، اظهار کرد: قرار گرفتن در جوار بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع)، فرزند بلافصل حضرت علی (ع) از مهمترین ویژگی های مدرسه است.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) با بیش از 22 حجره پذیرای 140 طلبه می‌باشد و 17 استاد نیز امور تدریس  دروس طلاب مدرسه را بر عهده دارند.

ارتقاء سطح تحصیلی مدرسه از پایه 5 به 10

وی به ارتقای سطح تحصیلی مدرسه از پایه 5 به پایه 10، افزود: درحال حاضر این مدرسه با نظارت مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان اداره می شود.

کتابخانه ای با 6 هزار جلد کتاب

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی‌نژاد افزود: کتابخانه مدرسه با دارا بودن 6 هزار جلد کتاب و اتاق رایانه همراه با نرم‌افزارهای علمی، بسترهای پژوهشی خوبی را برای طلاب ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: جلسات علمی و کاربردی در عرصه پژوهش و آموزش با نظارت مسئول آموزش اداره می‌شود و استاد راهنما نیز به طلاب، مشاوره پژوهشی می‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل خاطرنشان کرد: طلاب در همه پایه‌های تحصیلی موظف هستند تحقیقات درسی و غیر درسی خود را در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و... ارائه دهند.

اجرای ویژه برنامه های خانوادگی

وی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای خانواده‌های طلاب اشاره کرد و افزود: برنامه‌ای به صورت ماهانه با حضور طلاب و خانواده‌های آنان تدارک دیده شده که موضوعات مختلف مورد نیاز خانواده‌ها با حضور اساتید مجرب مطرح می‌شود.

تربیت طلاب حافظ قرآن

مدیر مدرسه امیرالمومنین‌(ع) آران و بیدگل به برنامه حفظ قرآن طلاب اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی واحد قرآن با مدیریت یکی از اساتید، طلاب مشغول به حفظ قرآن می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، آموزش تبلیغ را از دیگر برنامه‌های این مدرسه عنوان کرد و گفت: شب‌های چهارشنبه، به آموزش منبر طلاب اختصاص دارد و طلاب در صبحگاه می‌توانند اندوخته‌های خود را بر اساس آموزشی که فراگرفته‌اند، ارائه نمایند.

اعزام مبلغ در ایام تبلیغی

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) آران و بیدگل، اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان، حضور طلاب در مساجد، مدارس، ادارات، نهادهای منطقه و اقامه نمازهای جماعت و اعزام بیش از 70 مبلغ به مناطق در ایام تبلیغ را از جمله فعالیتهای این مدرسه خواند .

افزایش فعالیت های عمرانی

وی به افزایش فعالیت های عمرانی این مدرسه نسبت به سالهای قبل اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح توسعه در 3 طبقه، واحد کتابخانه مستقل، حسینه الزهراء(س) و واحد اداری متمرکز در این مدرسه احداث شده است .

تقدیم بیش از 13 شهید طلبه

حجت اسلام والمسلمین احمدی نژاد، با اشاره به نقش بی بدیل طلبه های این مدرسه در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حفظ ارزش های نظام اسلامی یادآور شد: بیش از 13 نفر از طلاب این مدرسه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند  .

حضور بیش از 50 نفر از طلاب در اربعین

وی برگزاری یادواره شهدا، نکوداشت علماء و جلسات بصیرت افزایی را دیگر فعالیتهای این مدرسه دانست و گفت: بیش از 50 نفر از طلاب این مدرسه به منظور زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) و ارشاد و تبلیغ در اربعین حسینی امسال شرکت کردند.

وی همچنین به نقش طلاب مدرسه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب اشاره و تصریح کرد: روحانیون و طلاب مدرسه، در مساجد، حسینه و تکایا با تبلیغ ارزش های اسلامی و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) نقش مهمی را در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بر عهده دارند .

استقبال از حضور گردشگران خارجی

حجت اسلام والمسلمین احمدی نژاد، در پایان از آمادگی مدرسه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل برای بازدید گردشگران خارجی با رعایت موازین اسلامی به منظور آشنایی مردم کشورهای مختلف با فرهنگ و معارف دینی شیعه خبر داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha