شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره برنامه‌های عزاداری دهه دوم فاطمیه در این استان گفت: سوگواره یاس نبوی حضرت فاطمه (س) در بقاع متبرکه برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام سید جواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در  خراسان شمالی، با تسلیت فرا رسیدن ایام دهه فاطمیه دوم اظهار داشت: از امروز هشتم اسفند ماه تا 13 اسفند مراسم‌های عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا «س» در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم‌های عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دهه دوم فاطمیه در 25 بقعه متبرکه سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در ادامه از برپایی همایش «رهروان یاس نبوی» در 10 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این برنامه عصر پنج‌شنبه روز شهادت فاطمه مرضیه در امامزاده‌های شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم شام غریبان شهادت حضرت فاطمه (س) نیز در هفت بقعه برپا خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به برپایی خیمه‌های معرفت در آن‌ها مبلغین به مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین به همین مناسبت 23 مبلغ از قم به این استان اعزام می‌شوند تا از ظرفیت آنان در ایام شهادت حضرت زهرا (س) بهره گرفته شود.

وی، برگزاری مراسم‌های عزاداری، محفل انس با قرآن، مراسم شام غریبان، شمع گردانی در امامزاده‌ها، اجرای نیات واقفان در ارتباط با حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) از جمله برنامه‌های پیش بینی شده به همین مناسبت برشمرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: ایام فاطمیه و سوگواری شهادت این بانوی بزرگوار، فرصت مناسبی است تا در آن به بیان زندگانی و سیره عملی ایشان بپردازیم تا جامعه هر چه بیشتر با زوایای شخصیتی این الگوی کامل بشریت آشنا شود.

وی خاطرنشان کرد:  تبیین سیره فاطمی و معرفی صحیح سبک زندگی این بانوی بزرگوار، به عنوان متعالی‌ترین سبک زندگی و الگوی همه بشریت، باید محور مجالس عزاداری قرار گیرد و سعی کنیم از این فرصت‌ها برای رفع انحرافات و شبهات بهره ببریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha