شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فصلنامه آموزه ‌های فلسفۀ اسلامی

حوزه/ نوزدهمین شماره از دو فصلنامه "آموزه ‌های فلسفۀ اسلامی" به صاحب امتیازی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، پاییز و زمستان ۱۳۹۵ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این نشریه هفت مقاله از سوی پژوهشگران و محققین در حوزه فلسفه اسلامی ارائه شده است.

«تبیین و بررسی ادراک حسی از دیدگاه ملاصدرا و علامه طباطبایی» عنوان یکی از مقالاتی است که به قلم جواد پارسایی و سیدمحمد موسوی نگاشته شده است.

در این نوشتار، ابتدا آرای این دو حکیم در مسئلۀ ادراک حسی بیان شده و سپس صحت این دو دیدگاه نقد و بررسی شده است و بیان شده که مسئلۀ ادراک حسی طبق نظریۀ ملاصدرا قابل حل می ‌باشد اما ادلۀ نظریۀ علامه و لوازم نظریۀ ایشان قابل خدشه است.

دیگر مقالات ارائه شده در این نشریه شامل: «برهان صدیقین و تأثیر آن در نظریۀ ترادف صفات الهی از دیدگاه ابن سینا» پژوهشی از اعظم ایرجی ‌نیا، «انحاء ادراک کلی مبتنی بر علم‌النفس صدرایی» اثری از مرتضی طباطبائیان نیم ‌آورد و نفیسه اهل سرمدی، «تطور تاریخی چیستی مشهورات نزد منطق ‌دانان مسلمان» تحقیقی از مهناز امیرخانی و زینب برخورداری و سیده ملیحه پورصالح امیری، «بررسی و تحلیل دیدگاه ارسطو دربارۀ معرفت یقینی در فلسفۀ اولی» مقاله ای از حجت ‌اله مرزانی و رضا اکبریان و محمد سعیدی ‌مهر و لطف‌اله نبوی، «هویت "بدن" از دیدگاه ملاصدرا» به قلم هادی موسوی و «انسان و عمومیت خلافت الهی» پژوهشی از مصطفی میرزایی و حسین غفاری و محمدمهدی کمالی است.

علاقمندان می توانند با نشانی: مشهد، حرم مطهر، دانشگاه علوم اسلامی رضوی کدپستی 9134843333 صندوق پستی 461-91735 مکاتبه نمایند و یا با تلفن: 32230772-051 تماس بگیرند.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی به نشانی: http://paper.razavi.ac.ir/index.php/pha/issue/current در دسترس کاربران قرار دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha