شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/نماز در میان واجبات الهی از ویژگی های خاصی برخوردار است و بی توجهی به این امر عظیم در جامعه، سبب شیوع فسادهای گوناگون، لغزیدن در پرتگاه گناه و موجب عاقبت به شری می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان مدرسه امام مجتبی(ع) که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، به اهمیت و برکات نماز درجامعه اشاره کردند و گفتند: اینکه در روایات ما از نماز به عنوان ستون دین یاد شده، نشان از اهمیت بالای این فریضه الهی در میان همه واجبات است.

ایشان با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطر نشان ساختند: بهترین جوانان کسانی هستند که در سن جوانی به عبادت خدا بپردازند و شبیه افراد پیر به نظر برسند، اما از طرف دیگر بدترین پیرها کسانی هستند که مانند جوانان به نظر برسد و به دنبال آخرت نباشد.

معظم له به پیامد های بی توجهی به امر نماز در جامعه اشاره کردند و گفتند: نماز در میان واجبات الهی از ویژگی های خاصی برخوردار است و بی توجهی به این امر عظیم در جامعه سبب شیوع فسادهای گوناگون و لغزیدن در پرتگاه گناه و سبب عاقبت به شری می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان سخن امام صادق(ع) در لحظه های آخر عمر شریفشان در باره نماز اشاره کردند و افزودند: حضرت در لحظات آخر عمر شریفشان همه اقوام و نزدیکان خود را جمع کردند و فرمودند که شفاعت ما اهل بیت(ع) به کسانی که نماز را سبک بشمارند نمی رسد، که این فرموده حضرت باید نصب العین همه ما باشد؛ لذا جوانان باید در این سن جوانی به نماز اهمیت خاصی دهند و مواظب باشند، مبادا خدای ناکرده نماز از آنان قضا شود.

ایشان گفتند: تعدادی از بندگان مخلص خداوند نماز را وسیله ای برای نزدیکی و انس با پروردگار می دانند که با تکامل در سیر عبادات، از رحمت الهی بهره مند می شوند.

معظم له در پایان تاکید کردند :یکی از بخش‌های نماز که انسان باید به آن توجه داشته باشد مصداق شکر خداست. کسی که نماز نمی‌خواند در واقع شکرگزار نعمت‌های پروردگار نیست و این تفکر در جامعه عقلایی و در هر دین و آئینی مورد مذمت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha