شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا- حوزه اسلام آباد غرب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آبادغرب گفت: خمس به معنای پاکی مال و افزونی آن است و این وجه شرعی در اسلام حق پیامبر(ع) و خاندان و اولاد ایشان عنوان شده است.

حجت الاسلام روح الله كرمي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اهمیت خمس در اسلام، اظهار داشت: خمس همان حقى است كه خداي تعالى آن را براى پيامبر گرامی (ص) و ذريه آن حضرت قرار داده و آنان را گرامى داشته به اين كه محتاج زكات نشوند، لذا كسى كه يك درهم از خمس را نپردازد به آنان ظلم كرده و حقشان را غصب نموده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب افزود: خمس به معنای پاکی مال و افزونی آن است و این وجه شرعی در اسلام حق پیامبر(ص) و خاندان و اولاد ایشان عنوان شده است.

وی در ادامه به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: زکات، عِدل نماز است؛ یعنی همتای نماز است. در 27 آیه قرآن وقتی خدا می فرمایند نماز بخوانید می گوید زکات هم بدهید. نمی شود انسان نماز بخواند، اما نسبت به فقرا و گرسنگان بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام کرمی نیا، نماز بدون زکات قبول نیست؛ نماز و زکات اگر با هم باشند، قابل قبول است، ابراز داشت: خداوند در آیه 41 سوره حج می فرمایند «اگر خدا به مؤمنین امکاناتی در روی زمین داد، اولین کاری که انجام می دهند اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر است».

حجت الاسلام کرمی نیا تاکید کرد: زکات فقط مربوط به اسلام نیست و در  دیگر هم وجود دارد و حضرت عیسی علیه السلام فرمود: «خدا مرا به نماز و زکات سفارش کرده است.»

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha