شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسناتی

حوزه/ امام جمعه نجف آباد، گفت: بالاترین ذکرها قرآن است و قرآن همان درّ گرانقدری است که خداوند به دامان ما انداخته است و اگر از آن بهره نبریم موجب خسران است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی، در نشست اخلاقی که با حضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه خواهران زهرائیه نجف آباد برگزار شد، اظهار داشت: عیب اصلی بشر، غفلت های ایشان است.

وی با بیان این که غافل بودن صفتی ناپسندیده است و بدترین غفلت ها نیز غفلت از خداوند می باشد، گفت: البته به اندازه ذکر ها غفلت وجود دارد و به اندازه غفلت ها نیز ذکر هست.

وی با اشاره به آیه 41 سوره احزاب «اذکرالله ذکراً کثیراً ... » افزود: از ویژگی های خوب مؤمنین این است که متذکّرند و افراد ذاکر، شاکر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی با بیان این که درجه انسان ها به اندازه فهم آنهاست، اظهار داشت: خداوند ابزار شناختی را به انسان داده که قلب در کنار چشم و گوش، عالی ترین منبع شناخت است.

امام جمعه شهرستان نجف آباد تصریح کرد: بالاترین ذکرها قرآن است و قرآن همان درّ گرانقدری می باشد که خداوند به دامان ما انداخته و خسران است اگر از آن بهره نبریم.

وی به جایگاه قرآن در حوزه اشاره کرد و از قول آیت الله حسن زاده آملی، گفت: ایشان می فرومود خیلی از شاگردان و دوستان از من ذکر می خواهند و من می گویم فقط قرآن، قرآن.

امام جمعه شهرستان نجف آباد در پایان به ابزار نجات انسان ها اشاره کرد و گفت: ابزار نجات ما ذکر است و ابزار ذکر هم چشم و گوش و ... هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جسین IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    0 0
    غفلت از یاد خداست که مسئولین کم کم از قشر مجروم غافل میشوند و هرچه به آنان تذکر میدهی گوششان نمیشنود وفقط سخنرانی میکنند .........