پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت رعایت صداقت در رسانه تصریح کرد: صداقت جوهر کار رسانه‌ها است و در این راستا باید واقعیت‌های اجتماعی بدون کم و کاست و حاشیه منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در نخستین نشست آموزشی «اخلاق رسانه ای» در بجنورد اظهار داشت: رسانه‌ها باید در کنار نشان دادن نقاط ضعف‌، نقاط قوت را هم بیان کنند، چرا که رسانه واقعی رسانه‌ای است که هم معروف‌ها و هم منکرات را با هم ارائه دهد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه اخلاق مغز دین است، تاکید کرد: باید به وسیله اخلاق و باورهای ناب اسلامی در رسانه هنرنمایی کنیم تا برای اقشار مختلف جامعه پیام‌های مثبت و مفیدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارکرد رسانه باید همانند آیینه باشد، افزود: آیینه عیب افراد را نشان می‌دهد لیکن آبروی کسی را نمی‌برد، بنابراین رسانه نیز باید همین طور عمل کند و دست افراد را بگیرد نه اینکه در پی مچ گیری باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه آیینه خیر خواه است و قبل از دیدن عیب در نگاه دیگران، عیب را به خود شخص نشان می‌دهد، گفت: باید رسانه‌ها تلاش کنند تا برای مدیران جامعه اسلامی که جنگ هشت سال را پشت سر گذاشته و تهدید و تحریم می‌شوند، خیرخواهی کنند و در انتقادها حب، بغض سیاسی، شخصی، قومی و قبیله‌ای را دخالت ندهند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با رسانه‌ها ارتباط آیینه‌ای داشته باشند و در هنگام بروز مشکلی نسبت به رفع آن اقدام کنند نه اینکه آیینه را بشکنند، اظهار داشت: اگر رسانه‌ای نقاط ضعف و یا تذکری را بازگو کرد، نباید مسئولان برآشفته شوند، بلکه باید نسبت به اصلاح آن مسئله اقدام کنند و جبهه نگیرند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه مدیری که در جامعه دردها را بکاهد موفق تر است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید یار و یاور مسئولان باشند تا با کمک آنان کارها با موفقیت پیش برود و مدیران هم در مقابل انتقادهای سازنده رسانه‌ها دلگیر نشوند.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت صداقت در رسانه تصریح کرد: صداقت جوهر کار رسانه‌ها است و در این راستا باید واقعیت‌های اجتماعی بدون کم و کاست و حاشیه منتشر شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی یادآور شد: اصحاب رسانه نباید در انتشار مطالب، ارزش‌ها را زیر سؤال ببرند، بلکه باید حدود موجود که مورد قبول همگان است را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه نباید در انتشار مطالب حرمت و قداست‌ها شکسته شود، گفت: نباید در تیترها عمقی از کینه وجود داشته باشد بلکه باید انتقادها را شفاف و صریح برای جامعه هدف بیان کنیم.

امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها در ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه نقش بی‌بدیلی دارند، افزود: باید در جامعه امروز و با وجود هجمه‌های غرب، سبک زندگی اسلامی بادی‌های برنجی ارزش‌های دینی توسط اصحاب رسانه ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه غرب به منظور کمرنگ سازی عقاید، به دنبال ترویج ارزش‌های پوچ خودش است، اظهار داشت: باید سبک زندگی اسلامی در معماری، تربیت فرزند، خانه‌داری، آشپزی، تعاملات اجتماعی و معاملات از سوی رسانه‌ها تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر اخلاق الهی و دینی در جامعه نهادینه شود بستر رشد و بالندگی و عامل حرکت به سوی کمال ایجاد می‌شود که این با کمک اصحاب رسانه میسر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha