پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی "پوشش و آرایش" در مدرسه علمیه الزهراء( س) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، نشست کرسی آزاد اندیشی با عنوان "پوشش و آرایش" در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری برگزار شد و موافقان و مخالفان این موضوع، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خانم نصیری از کارشناسان حوزوی، به عنوان موافق نظریه مورد بحث، اظهار داشت: پوششی که با آرایش ملایم همراه باشد نه تنها آثار منفی به دنبال ندارد، بلکه می تواند عامل موثری در جذب بیشتر زنان به سمت حجاب برتر و چادر گذاشتن باشد.

وی افزود: ایجاد اعتماد به نفس، موقعیت های شغلی و خانوادگی، موفق تر بودن در تبلیغ، امروزی بودن و منظم تر به چشم آمدن و درخواست همسر یا والدین، از جمله دلایل موافقت با ایده آرایش به همراه چادر و پوشش است.

نصیری خاطرنشان کرد: از آنجا که عرف به آرایش کم، توجهی نمی کند و آن را زینت به حساب نمی آورد، با درخواست های همسر و والدین برای حفظ بنیاد خانواده آرایش ملایم، ایرادی ندارد.

در ادامه چند نفر از طلاب برگزیده که مخالف با نظریه آرایش بودند، خاطر نشان کردند: آرایش در هر حالتی، سبب جلب توجه نامحرم می شود و زینت به حساب می آید و از این رو به هیچ دلیلی نمی توان آرایش ملایم را توجیه کرده و بلامانع دانست.

خانم عزیزی، نماینده طلاب مخالف آرایش زنان نیز  گفت: فلسفه پوشش، محفوظ ماندن از نگاه نامحرم و عدم جلب توجه است، در حالی که آرایش کردن چه کم و چه زیاد، سبب زیباتر شدن و جلب توجه جنس مخالف، به زن می گردد.

خانم پیشنمازی، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری که مسئولیت داوری این نشست علمی را به عهده داشت، اعلام کرد: برای پاسخ به شبهات اجتماعی باید چارچوب فکری مخاطب معین گردد، چرا که در غیر این صورت پاسخ به هر شیوه ای که باشد، فایده ایی نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: منظور از عرفی که در تشخیص درست از نادرست ملاک  است، عامه مردم نمی باشد، بلکه عرف عقلای جامعه است.

وی در پایان با تأکید بر دقت دختران و خانواده ها در انتخاب همسر، گفت: معیار اطاعت از درخواست های همسر حدود خداست و اگرخواسته های شوهر با حدود الهی تناقض داشته باشد، دلیلی برای پیروی وجود ندارد.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha