پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران، علم را نردبان کسب حقیقت ایمان دانست و گفت: افراد به واسطه علم می آموزند که چگونه نفوس خود را کنترل نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، آیت الله طبرسی در نشست اخلاقی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء( سلام الله علیها) ساری، علم را وسیله ایی برای ساختن افراد دانست و گفت:  علم زمانی سودمند خواهد بود که افراد با آن خود را بسازند و آموختن علم به تنهایی فقط ثمره دنیوی به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین  وجه تمایز انسان از حیوان را،  قوه عاقله در انسان و توانایی علم آموزی برشمرد و گفت: از نظر فطری خیلی از حیوانات از انسانها جلوتر هستند ولی انسان در زندگی تکامل می یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در تبیین جایگاه علم و خودسازی، اظهار کرد: علم مقدمه ایی برای خود سازی است و افراد به واسطه علم می آموزند که چگونه نفوس خود را کنترل نمایند.

نماینده ولی فقیه مازندران تصریح کرد: حیات دادن علم به نفس آدمی مشروط به پاکی نفس اوست، عالمی که نفس او آلوده باشد و خود سازی نکرده باشد، اثری از حیات  انسانی در او وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند، قرآن و پیامبران را برای شناخت اصول دین و نشان دادن  مبدا  ، منتهی  و طریقه پیمودن مسیر زندگی به انسانها هدیه داد و این انسان است که باید با انجام واجبات و مستحبات روح خود را پاک سازد.

آیت الله طبرسی، چگونگی شکل گیری مبانی اعتقاد  در انسانها را  حائز اهمیت خواند و بیان کرد: اگر از انسان خطا و گناهی سر می زند ریشه آن در مبانی اعتقادی اوست که از ابتدا به خوبی شکل نگرفته است.

 وی همچنین علم و دانش را نردبانی در به دست آوردن ایمان خطاب کرد و گفت: یقینی که در شخص گناهکار وجود دارد علم الیقین است و حق الیقیق و عین الیقین نمی باشد.

نماینده ولی فقیه مازندران در پایان، علم بدون عمل را بی فایده خواند و تصریح کرد: علمی که در آن ترس و خوف نباشد از سپاه عمر سعد هم بدتر خواهد بود.

انتهای پیام 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha