پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام جعفر جنتی-رئیس اداره اوقاف کاشان

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور ده‌ها مبلغ و روحانی در ۴۷ بقعه متبرکه این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام جعفر جنتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اعلام خبر فوق گفت: فاطمه زهرا (س) در بين خاندان رسالت نقطه نهايي طهارت، كمال، شجاعت، وقار و فضائل اخلاقي است كه نقش هدايتگري را به خوبي انجام داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، ادامه داد: دفاعيات، حفاظت و صيانت حضرت فاطمه زهرا(س) هدايتگري و احياگري است و براي همين است كه فاطميه امروز بعد از 14 قرن، نه تنها كم رنگ نشده، بلكه سال به سال پررنگ تر از سال قبل شده است.

وی افزود: آنچه كه امروز از اهل بيت(ع) به دست ما شيعيان رسيده است، حفاظت و صيانت از ايام فاطميه است، چرا كه مراقبت و محافظت از فاطميه، مراقبت و محافظ از حقايق فاطميه است.  

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ادامه داد: به همین منظور و در راستای سیاست‌های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه و پیرو منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، مراسم سوگواری حضرت فاطمه(س)، دربقاع متبرکه کاشان برگزار می گردد.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه این مراسم به طور ویژه در بقاع متبرکه شاخص کاشان، خصوصا آستان مقدس علی بن باقر(ع)، سلطان امیر احمد و امامزاده ولی بن موسی راوند برگزار می شود، یاد آورشد: برگزاری آیین‌های عزاداری و سوگواری و تجمع هیئات مذهبی در بقاع متبرکه و همایش رهروان یاس نبوی، از جمله برنامه های ایام فاطمیه  می باشد.

وی افزود: همایش ویژه رهروان یاس نبوی، به طور ویژه و شاخص، با حضور ۵۰۰ نفر از بانوان و دختران، در آستان مقدس سلطان امیر احمد(ع) کاشان نیز برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha