پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی با بیان این که جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) جامعه همه بانوان شیعی است، اظهار داشتند: امروز جامعه اسلامی نیازمند وحدت، محبت و همدلی است و باید در مقابل دشمنان اسلام ید واحده باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی،مدیرجامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) امروز در دیدار جمعی از بانوان مهمان از کشور کویت که در دوره آموزشی کوتاه‌مدت جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) شرکت کرده بودند، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، عنوان کرد: در فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) توصیه شده است که در جوامعی که شیعیان و غیرشیعیان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، شیعیان باید بهترین‌ها باشند.

*شیعیان باید زینت برای اهل بیت (علیهم‌السلام) باشند

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: همان طور که ائمه معصومین (علیهم‌السلام) فرمودند: «کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا؛ زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما»؛ شیعیان باید زینت برای اهل بیت (علیهم‌السلام) باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان این که شما باید الگو و نمونه برای جامعه خود باشید، تصریح کرد: شما باید حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را به عنوان الگوی زندگی خود انتخاب کنید و مثل خورشید در جامعه بدرخشید.

وی افزود: امام صادق(علیه‌السلام) در مسجد النبی با برخی از شیعیان دیدار کردند و به آنان فرمودند: «والله انی لِاُحبّ ریحکم و ارواحکم . . . انتم السّابقون الی الجنّة؛ به خدا قسم من بوی شما و روح شما را دوست دارم... شما پیشتازان به سوی بهشتید»؛ این وعده صادق امام صادق (علیه‌السلام) است.

شیعیان در مسیر ولایت و اهل بیت(علیهم‌السلام) ثابت قدم باشند

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) تأکید کرد: اگر ما در مسیر ولایت و اهل بیت(علیهم‌السلام) ثابت قدم باشیم، وعده امام صادق (علیه‌السلام) عملی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی بیان داشت: امروز ما زیر پرچم حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام) و اهل بیت(علیهم‌السلام) هستیم و در بهشت هم در محضر حضرت علی (علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) خواهیم بود.

جامعه اسلامی باید در مقابل دشمنان اسلام ید واحده باشد

وی در ادامه بر لزوم وحدت در میان مسلمانان تصریح و عنوان کرد: امروز جامعه اسلامی به ویژه جامعه شیعی نیازمند وحدت، محبت و همدلی است.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) ادامه داد: معنای وحدت، محبت و اخوت اسلامی این نیست که دست از عقاید خود برداریم و در عقاید و ارزش‌های خود سهل‌انگاری کنیم و یا به فراموشی بسپاریم، بلکه باید عقاید خود را خوب بفهمیم، خوب دفاع کنیم، بر سر عقاید خود ثابت قدم باشیم و در عین حال با دیگر مسلمانان درگیر نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی اظهار داشت: امروز دشمنان غدار، فریبکار و ظالم در برابر مسلمانان قرار گرفتند و جامعه اسلامی باید در مقابل دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها ید واحده باشد و در جهت اهداف اسلامی گام بردارند.

جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) جامعه همه بانوان شیعی است

وی به دوره علمی فرهنگی که توسط جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) ویژه مهمانان برگزار شد، اشاره، اظهار امیدواری کرد که این دوره برای مهمانان، خاطره ای به یادماندنی داشته باشد و از این دوره علمی فرهنگی بهره ببرند.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) جامعه همه بانوان شیعی است که دلبسته ولایت و حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در ادامه به حدیثی از ائمه معصومین (علیهم‌السلام) اشاره کرد و بیان داشت: امام صادق(علیه‌السلام)، امام رضا(علیه‌السلام) و امام جواد(علیه‌السلام) سه امام بزرگواری هستند که فرمودند: «هر که حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) را در قم زیارت کند، اهل بهشت است».

وی عنوان کرد: یکی از دستاوردهای این دوره آموزشی فرهنگی، تشرف به زیارت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) بوده است که شیرینی این سفر را چند برابر می‌کند و ناراحتی احتمالی این سفر را از بین می‌برد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha