پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه / شیخ نبیل قاووق گفت: حضور حزب الله در سوریه برای مقابله با خطر تکفیری ها وظیفه ای ملی و اخلاقی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از النشره، حجت الاسلام والمسلمین شیخ نبیل قاووق نایب رئیس شورای اجرایی و عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسم ترحیمی در جنوب لبنان گفت: : حضور ما در سوریه برای مقابله با خطر تکفیری ها وظیفه ای ملی و اخلاقی است.

وی ادامه داد: ما ملزم به پایان دادن این جنگ هستیم و نباید در برابر اعضای خانواده هایمان سستی کنیم یا دست از وظیفه مان برداریم. کسانی که به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سیاست ها و تهدیدات او برای تغییر موضع حزب الله در سوریه دل بسته اند نیز بدانند که حزب الله پیش از آمدن ترامپ و بعد از او به اصول خود پایبند است و از لبنان حفاظت می کند.

شیخ قاووق در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع لبنان پرداخت و بیان داشت: این کشور به علت توافق نداشتن برسر قانون جدید انتخابات در مسیر مبهمی قرار دارد، زیرا برخی از نمایندگان بی انصاف مجلس لبنان به دنبال انتقامجوئی هستند و به مشارکت منصفانه رضایت نمی دهند.

وی افزود: بحران در انتخابات مجلس جز از طریق توافق بر سر قانون جدید انتخابات برطرف نخواهد شد، زیرا قانون شصتم موجب می شود توافقنامه طائف در مسیر ناصحیحی قرار گیرد. موضع آشکار و نهان حزب الله نیز یکپارچه است و با قانون شصتم و تمدید و خلاء قانونی مخالف است. حزب الله خواستار قانونی جدید است که تضمین کننده عدالت در انتخاب نمایندگان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha