پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو، صبح امروز در جمع مدیران مدارس و مبلغین حوزه علمیه خواهران قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، گفت: حوزه علمیه خواهران از زمان تأسیس دستاوردهای خوب و ارزشمندی برای نظام اسلامی داشته است که این دستاوردها باید برای جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز در جمع مدیران مدارس و مبلغین حوزه علمیه خواهران قزوین، به جایگاه حوزه خواهران در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: باید رسالت اصلی حوزه علمیه خواهران که از زمان تأسیس خود، دستاوردهای ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی داشته، برای جامعه تبیین شود.

وی با بیان این که از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران، تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران بوده است، گفت: در شرایط امروز، دنیای غرب به دنبال این است که کانون خانواده به ویژه زن را دچار انحراف فکری و فرهنگی نماید و از این رو نقش حوزه های علمیه خواهران در این عرصه و برای مقابله با اقدامات دنیای غرب، بسیار خطیر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین افزود: به لطف الهی و با پیگیری مسئولان، وضعیت حوزه های علمیه روز به روز در حال ارتقاء همه جانبه است که هر چه جلوتر هم می رویم این وضعیت بهتر خواهد شد.

وی افزود: وجود حوزه‌های علمیه خواهران برای رفع خلاءهای موجود در جامعه، خصوصا در بحث تحکیم خانواده و توجه به نیازهای اعتقادی بانوان، لازم و ضروری است.

حجت الاسلام کاظم لو ادامه داد: بی تردید حوزه های علمیه در طول تاریخ حیات خود، پرونده درخشانی از خود به جا گذاشته اند، که استمرار فکر و عمل دینی، مرهون تلاش بی وقفه مراجع عظام، محققین و مبلّغان حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین به آغاز پذیرش طلاب در حوزه خواهران اشاره کرد و بیان داشت: امروز حوزه خواهران این ظرفیت را دارد که بتواند خواهران مستعد و علاقه مند به علوم حوزوی را، در رشته های مختلف جذب نماید و از این رو، مدیران مدارس وهمچنین مبلغین، نقش تأثیر گذاری برای شناساندن اهداف حوزه علمیه دارند.

در پایان این نشست، از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین حسن لی (استاد حوزه علمیه خواهران قزوین) قدردانی شد.

یادآوری می شود در حال حاضر 1200 نفر از خواهران طلبه، در پایه های سطح 2 و3 حوزه، در مدرسه علمیه فاطمیه و مدرسه علمیه کوثر در شهر قزوین، مدرسه علمیه ایمانیه در شهر تاکستان، مدرسه علمیه امام صادق (ع) در شهر بوئین زهرا، و مدرسه علمیه زینبیه در شهرستان آبیک، مشغول فراگیری دروس حوزوی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha