جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سمیع الله مردان

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل، گفت: دشمنان اسلام از طریق ایجاد شبهه و زیر سؤال بردن یا تهی کردن شعائر دینی از محتوای اصیل، سعی دارند این شعائر را کمرنگ و یا فاقد ارزش جلوه دهد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام سمیع الله مردان، در نشست هماهنگی هیئات فاطمی شهرستان آران و بیدگل که در محل سالن اجتماعات هیئت فاطمیه حاج امین این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه عدم درک صحیح غدیر و فاطمیه سبب رخ دادن واقعه عاشورا شد، گفت: هیئات مذهبی باید به شعائر فاطمی، همچون شعائر حسینی بپردازند و از این مسأله مهم غافل نشوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، حفظ مذهب و بقای دين را به‌ واسطه وجود حضرت زهرا(س) دانست و اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام بیشترین هجمه را علیه شیعه و اعتقادات آن به ویژه در چهار موضوع فاطمیه، غدیر، عاشورا و مهدویت وارد می کنند.

وی افزود: دشمنان اسلام از طریق ایجاد شبهه و زیر سؤال بردن یا تهی کردن شعائر دینی از محتوای اصیل، سعی دارند این شعائر را کمرنگ و یا فاقد ارزش جلوه دهد.

حجت الاسلام مردان به استمرار درگیری حق و باطل در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: احقاق حق و ابطال باطل، درسی است که باید در رأس شعائر فاطمی قرار گیرد چرا که این مبارزه منحصر به دوره یا مکان خاصی نیست.

وی، خطبه فدکیه را دوره جامع معارف الهی دانست و خاطرنشان کرد: باید حضرت زهرا(س) را از زبان خودشان تعریف کنیم تا شخصیت ایشان را درک کنیم که این مهم در خطبه فدکیه نهفته است.
حجت الاسلام مردان افزود: حضرت زهرا(س) کوثر الهی است و در کنار رسول خدا(ص) علت آفرینش عالم عنوان شده است و از این رو حب و بغض او معیار و ملاک سعادت و شفاعت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha