جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام منصوری سپهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) استان همدان، گفت: باید طبق استعداد و توان افراد، آنها را جذب حوزه های علمیه کرد، چون حوزه مکان تحصیل و تولید علم است و این خود نیازمند نیروهایی با پشتکار بالا و مستعد است.

حجت الاسلام منصوری سپهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به مسئله پذیرش در حوزه های علمیه، بیان داشت: با توجه به اینکه رسالت حوزه های علمیه بعد از انقلاب،  تحول عظیمی پیدا کرده، لذا لازم است که حوزه ها فعالیت های خود را طبق نیاز جامعه برنامه ریزی کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جذب و پذیرش حوزه ها، افزود: طبق همین نیاز باید نحوه پذیرش در حوزه های علمیه نیز تغییر یابد و مرحله جذب و پذیرش با رویکرد حوزه انقلابی و متحول جلو برود.

 مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) استان همدان با اشاره به فرایند پذیرش گفت: وظیفه حوزه ها در مرحله نخست ترسیم هدف برای طلاب جدید الورود است  و در مرحله بعدی مشاوره و انجام تست های شخصیت برای جذب بهتر می تواند راهی خوب در این فرایند باشد.

وی در ادامه افزود: در مسئله جذب طلاب باید حوزه های علمیه اول سیاست گذاری صحیحی در این رابطه داشته و هدف خود را تعیین کنند و طبق آن اقدام نمایند و در انتخاب نیرو سلیقه ای عمل نکنند.

حجت السلام منصوری سپهر مطرح کرد: باید طبق استعداد و توان افراد آنها را جذب حوزه های علمیه کرد، چون حوزه مکان تحصیل و تولید علم است و این خود نیازمند نیروهایی با پشتکار بالا و مستعد است.

وی در ادامه افزود: تاکنون مسئله استعداد سنجی در بحث پذیرش حوزه های علمیه به صورت جدی انجام نشده است، و همه افراد جذب شده با هر استعدادی دروس عمومی حوزه را می خوانند، لذا باید به بحث استعداد سنجی در پذیرش حوزه ها توجه ویژه ای شود، مثلا اگر فردی در رشته حفظ قرآن استعداد داشت با توجه به  استعدادش در حوزه مربوطه مشغول به تحصیل شود.

مدیر حوزه علمیه قرآنی امام حسین(ع) شهر مریانج استان همدان تصریح کرد: مسئله پذیرش امری است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم و باید به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما باید پذیرش طلاب را با محور استاد پروری و محقق پروری انجام دهیم، از این رو باید تمام سعی خود را داشته باشیم، به طوری که هم حوزه جذب موفقی داشته و هم عمر افرادی که مناسب حوزه نیستند تلف نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha