سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که اردوهای راهیان نور پیام مقاومت را به نسل امروز منتقل می‌کند، گفت: شهدا کار حسینی کردند و ما باید کار زینبی کنیم و نباید اجازه دهیم پرچم رزمندگان بر روی زمین بیفتد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای بسیج دانشجویی استان اظهار داشت: اردوهای جهادی عمل صالح محسوب شده و روحیه جهادی و انقلابی دانشجویان را ارتقا می‌دهد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه به تحرک واداشتن مسئولان برای رفع مشکلات محرومان از اهداف اردوهای جهادی است، افزود: هنگامی که مسئولان درد مردم مستمند و محروم را می‌بینند باید برای رفع آن وارد میدان عمل شوند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: افراد شرکت کننده در اردوهای جهادی باید علاوه بر کار میدانی، واقعیات را به گوش مسئولان برسانند و فرهنگ بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مسئولان را به فرهنگ جهادی و احساس مسئولیت تبدیل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تاکید کرد: باید به دور از هرگونه فرافکنی تکلیف خود را ادا کرده و تمام همت خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گیریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: احساس مسئولیت نسبت به هم نوعان و هم‌کیشان خود که حتی زبان گفتن دردها و مشکلات خود را ندارند، نوعی جهاد کبیر و اکبر محسوب می‌شود، ازاین‌رو باید اردوهای جهادی زبان مستمندان و محرومان باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هدف اصلی در اردوهای راهیان نور کسب نور و روحانیت، ایجاد تحول زندگی افراد و بصیرت افزایی است، افزود: بازدید از مناطق سابق عملیاتی و دفاع مقدس کلاس مهم و آموزشگاه مؤثری است که باید در ادامه کار آموزشی بوده و متمم تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید اردوهای راهیان نور در ادامه تحصیل رسمی و حضور در دانشگاه و مدرسه باشد، اظهار داشت: آموخته‌ها و آموزه‌های دینی در کاروان‌های راهیان نور به عینیت دیده می‌شود، زیرا در این اردوها بحث جغرافیایی نیست بلکه تاریخ و معنویت است به گونه‌ای که هر جایگاه و محل آن پیام و حرفی دارد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه سفر راهیان نور نوعی حج معنوی و انقلابی است که سبب تحول در انسان می‌شود، گفت: همان‌گونه که انسان با حج‌گزاری متحول می‌شود، اردوهای راهیان نور هم حج و دوره‌ای برای بصیرت‌افزایی و ارتقای معنویت است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور پیام مقاومت را به نسل امروز ما منتقل می‌کند؛ شهدا کار حسینی کردند و ما باید کار زینبی کنیم و نباید اجازه دهیم پرچم رزمندگان  بر روی زمین بیفتد..

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: اردوهای راهیان نور مجموعه معنوی، جهادی و انقلابی بوده که قرار است از فرهنگ شهادت و دفاع مقدس پاسداری کرده و آن را به نسل‌های آینده منتقل کند.

وی با تاکید بر اهمیت انتقال پیام‌های نورانی شهدا به نسل‌های آینده، بیان داشت: در این راستا باید برنامه‌های فرهنگی حساب‌شده و غنی‌شده در این اردوها برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha