پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: موضوع مبارزه با نفس به قدری با اهمیت است که سعادت بشر وابسته به آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه قزوین، به جایگاه مبارزه با نفس در سیر الی الله اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه خدای متعال به عنوان آفریدگار هستی نیاز به قسم ندارد، ولی مسئله تهذیب نفس به  قدری مهم است که  خداوند قسم های متعدد برای آن یاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: برای مبارزه با نفس و برای قرار گرفتن در سیر الی الله که  نهایت آن همان فلاح و رستگاری است، ائمه اطهار(ع) راهکارهایی را به ما عرضه کرده اند که با نصب العین قرار دادن آن ها می توان به این مهم دست یافت.

وی افزود: از حضرت امام صادق (ع) روایت شده است، کسی که واعظ درونی و بازدارنده باطنی و یک راهنما نداشته باشد، دشمن را بر خود مسلط ساخته است. معلوم است که منظور حضرت از دشمن همان شیطان گمراه کننده است و تحول باید از درون انسان شروع شود و در این صورت آثار نورانی آن در ظاهر وبرون انسان ظهور پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان داشت: اگر حاکم درونی قاضی و ناظر نباشد انسان ساخته نمی شود و همیشه به  ضایع کردن حق خود و دیگران مشغول خواهد شد.

وی یادآور شد: هر کس باید با اختیار و تلاش خود باید در مقابل خط مقدم دشمن حقیقی، یعنی شیطان خاکریز ایجاد نماید، این خود انسان است که  نقش اول را در سعادت خودش دارد و البته شقاوت انسان هم  به دست خودش سپرده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha