شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام سید مرتضی اصفهانی- امام جمعه قاین

حوزه/ امام جمعه شهرستان قاین با بیان این که تربیت انسان خدا محور باید در رأس برنامه‌های آموزش وپرورش باشد، گفت: در پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان و مقابله با نقشه‌های دشمن در جنگ نرم، روحانیت دوشادوش معلمان آموزش و پرورش، به ایفای نقش پرداخته و به رسالت خود عمل کنند.

حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، شهرستان قاین را عالم پرور خواند و اظهار داشت: این شهرستان دارای قدمتی دیرینه بوده و اساتید برجسته و علمای زیادی را تقدیم جهان اسلام کرده است.

وی افزود: از قدیم الایام، و از نخستین مراکز علم آموزی و عالم پروری در شهرستان قاین، حوزه‌های علمیه بوده است وعلمای زیادی هم در مدارس علمیه این خطه تربیت شده اند.

امام جمعه قاین در ادامه سخنان خود، با بیان این که تربیت انسان خدا محور باید در رأس برنامه‌های آموزش وپرورش باشد، گفت: در پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان و مقابله با نقشه‌های دشمن در جنگ نرم، روحانیت دوشادوش معلمان آموزش و پرورش، به ایفای نقش پرداخته و به رسالت خود عمل کنند.

حجت الاسلام اصفهانی افزود: خوشبختانه بین حوزه علمیه با آموزش و پرورش قاین، ارتباط خوبی برقرار است و ما آمادگی داریم، حوزه‌های علمیه قاینات، برای تأمین مبلغان و ائمه جماعات روحانی مدارس آموزش و پرورش اقدام کند.

وی بیان داشت: روحانیت مانند معلمانی دلسوز نقش زیادی در ارتقای معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانش آموزان دارند و آموزش و پرورش نیز رسالت مهمی در تربیت آنان بر عهده دارد که در این راستا نیازمند تعامل وهمکاری با حوزه است.

امام جمعه قاین گفت: تربیت دانش آموز مؤمن و متفکر، به کاهش آسیب های اجتماعی کمک زیادی می‌کند و از این رو باید از فرصت‌ها در راستای تربیت دینی دانش آموزان استفاده کرد.

حجت الاسلام اصفهانی با بیان اینکه رونق حوزه‌های علمیه یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی است، گفت: در طول تاریخ همواره طلاب و علما در مضیغه بوده، اما به لطف خداوند امروز حوزه‌های علمیه از شکوفاترین مراکز علم آموزی در جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha