چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بازدید آیت الله جواد مروی و مسئولان شورای عالی حوزه از مدرسه الغدیر نراق

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، خطاب به طلاب با بیان اینکه نکند نیش دیگران دل شما را بلرزاند گفت: طلبگی نعمت و افتخار بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله جواد مروی، امروز در جمع مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه الغدیر شهرستان نراق، از طلاب به عنوان امید آینده حوزه های علمیه نام برد و با اشاره به مسیرهای مختلفی که یک جوان برای خدمت به جامعه می تواند طی کند، گفت: بهترین مسیری که یک انسان و جوان با انرژی در مقطع فعلی و با توجه وضعیتی که مذهب و مکتب اسلام، در جهان با آن روبروست، می تواند انتخاب کند، سربازی امام زمان(عج) است.

وی به نمونه هایی مختلف کسانی که مسیر خدمت به امام زمان(عج) را می فهمند، اشاره کرد و با نقل خاظره ای گفت: 18سال قبل و در سفری که به هامبورگ آلمان داشتم، بعد از اتمام منبرم، درجلسه اُنسی که با جمعی از افراد داشتم، با آشنایی با دکتر بهمن هوشیار، پزشک فوق تخصص قلب ایرانی، از من خواست فرزند تازه تولد شده اش را حسین نام گذاری کنم و دعا کنم که سرباز امام زمان(عج) باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: وقتی از دکتر هوشیار دلیل اینکه می‌خواهد فرزندش در کشور اروپایی طلبه شود، در حالی که خیلی ها  هزینه های زیادی خرج می کنند تا به این کشورها بیایند و تحصیلات دانشگاهی کنند، چیست؟ در پاسخ من گفت، من همه چرب و شیرینی های دنیا را چشیده ام، اما نمی خواهم فرزندم در چنین مسیری بیفتد، بلکه دوست دارم فرزندم سرباز امام زمان(عج) شود .

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خطاب به طلاب با بیان اینکه نکند نیش دیگران دل شماها را بلرزاند گفت: طلبگی یک نعمت و افتخار بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود.

وی، همت بلند را عامل توفیق در مسیر هدایت تحصیلی طلاب دانست و گفت: تجربه در تمام دوران حوزه های علمیه نشان داده است که استعداد و نبوغ، حرف اول را در توفیق هدایت تحصیلی طلاب نمی زند، بلکه همت بلند عامل توفیق یک طلبه است.

آیت الله مروی با تأکید براینکه طلاب در درس خواندن دلسرد نشوند و مشکلات خود را با مشاوره حل کنند، گفت: اساتید و طلاب، باید نسبت به بالا بردن سطح تدریس و درس خواندن انگیزه و تلاش  خود را بیشتر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، عمل به مسائل اخلاقی را مهمترین عامل موفقیت طلاب دانست و گفت: اگر طلبه ای درمسیر اخلاق درست سرمایه گذاری نکند، بداند که علمش آنچنان که باید و شاید، ثمره نخواهد داشت، از سوی دیگر، طلبه ای که به دستورات دینی، معنوی، وظایف و مسائل معنوی توجه کند، توفیقات زیادی را به دست خواهد آورد.

برپایه این گزارش، آیت الله مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه به همراه حجج اسلام والمسلمین نواب، مسئول دبیرخانه و اخویان مسئول بازرسی شورای عالی حوزه های علمیه کشور، به منظور بازدید و بررسی مشکلات مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق، عصر امروز وارد شهرستان کاشان شدند و پس از دیدار با اساتید و طلاب مدارس علمیه الغدیر نراق و حضرت ولیعصر(عج) قمصر داشتند، قرار است با آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز دیدار کنند و از مدارس علمیه امام خمینی(ره) کاشان، المهدی(عج) و امیرالمؤمنین(ع) شهرستان آران و بیدگل، بازدید کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha