جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ارزانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: راه برون رفت از مشکلات جامعه صداقت است و از حضرت زهرا(س) به عنوان صدیقه کبری یعنی راستگوی بلند مرتبه یاد می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، شب گذشته در مراسم عزاداری فاطمیّه بیت آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت سوره حمد گفت: سوره حمد در تمامی نماز های واجب است و سوره جایگزینی برای آن در نظرگرفته نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: خداوند برای بیان اهمیت سوره حمد  به پیامبر(ص) می فرماید ما به تو سبع المثانی  (نام دیگر سوره حمد است )و قرآن عطا کردیم. سوره حمد هفت آیه دارد که هر کدام هفت کلمه دارد که دو مرتبه تکرار شده باشد و هیچ سوره ای در قرآن اینگونه نیست.

وی در ادامه با اشاره به صراط مستقیم گفـت: صراط به معنای راه و صراط مستقیم به معنای راه راست است، منظور راه انبیاء و صدیقین ،شهدا و صالحین می باشد و اگر می خواهیم طریقه هدایت را طی کنیم بهترین راه تمسک به حضرت زهرا (س)می باشد.

هیچ دینی با اسلام برابری نمی کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان  با اشاره به اینکه قرآن را نمی توان از اهل بیت(ع) جدا کرد، افزود: 11 دین رسمی را مطالعه کردم، نتایج حاصل از این بررسی ها نشان داد هیچ دینی  نمی تواند در کنار اسلام باشد و حتی با اسلام برابری کند .

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی اظهار داشت:در دین اسلام ابتدا، انتها(هدف) و راه برای رسیدن به انتها (هدف) مشخص است که دین اسلام همانند برنامه ریزی استراتژیک می باشد.

راه برون رفت از مشکلات جامعه را صداقت است

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی راه برون رفت از مشکلات جامعه را صداقت عنوان کرد و افزود: صداقت به معنای گفتن هر چیز نیست، بلکه به معنای این است که اندیشه ،گفتار و رفتا ربا هم همنوا باشد یعنی همان گونه که می اندیشیم و صحبت می کنیم عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان عنوان کرد:باید از صبر زحضرت زهرا(س) در تحمل مشکلات و ارتباط با همسر همچنین فرزندان الگو بگیریم. حضرت زهرا در سن 9 سالگی ازدواج کردند و در سن 18 سالگی به شهادت رسیدند و فضایل ایشان مربوط به این برهه زمانی است، پس جوان امروزی می تواند از زندگی حضرت الگو بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha