جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به ضرورت تربیت طلاب با روحیه انقلابی و جهادی گفت: خروجی حوزه علمیه روحانی انقلابی و جهادی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام  حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان اظهار داشت: اگر قرار است در تراز رهبری کار کرده و در حوزه‌های علمیه معرفی اسلام ناب، علم گستری و عمل‌گرایی داشته باشیم باید به ورودی و پذیرش طلاب در مدارس علمیه توجه کافی داشته باشیم تا خروجی این نهاد روحانیان انقلابی و جهادی باشد.

وی با بیان اینکه سقف رسالت حوزه علمیه و روحانیت آیه پنج سوره قصص است که می‌فرماید: «اراده ما بر این است که بر ستمدیدگان نعمت بخشیم و آنها را پیشوایان و وارثان روى زمین قرار دهیم»، افزود: ما باید با این نگاه و تراز کار کرده و درزمینه جذب و پذیرش طلاب جدید هم همین نگاه را داشته باشیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در راستای پذیرش طلاب ابتدا باید اهمیت مسئله را روشن ساخت و با اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق نسل جوان را از شرایط و نحوه پذیرش حوزه آگاه ساخت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید این تفکر تبیین شود که حوزه محل تحصیل افراد نخبه و بااستعداد است، گفت: با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی در مراکز علمی باید در جهت جذب افراد نخبه به حوزه تلاش کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به شرایط خانوادگی، فرهنگی، سلامت جسمی، ظواهر مطلوب و سطح علمی داوطلبان ورود به حوزه، اظهار داشت: در این راستا باید از ظرفیت کارشناسان حوزه بهره‌مند شد.

وی با اشاره به اینکه استعداد یابی در حوزه از ابتدا مورد توجه بوده است، افزود: حوزه علمیه شیعی با تغییرات، فراز و نشیب‌هایی که داشته است، عمری هزارساله دارد و در این سال‌ها همواره توجه زیادی به امر استعداد یابی داشته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وقتی هدف تمدن سازی جهانی در سطح نگاه پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد باید برای تحقق آن برنامه‌‌ریزی درست و اصولی داشته باشیم.

وی با اشاره به آیه 122 سوره توبه موسوم به آیه نفر، خاطرنشان کرد: در این راستا آیه «وَ ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» حداقل رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیان است که خداوند در آن بر رسالت تبلیغی علما و روحانیان تأکید می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha