جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح جهاد تربیتی اخلاقی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اهمیت والای تهذیب در تربیت پرچمداران اشاعه آموزه های دینی در جامعه تصریح کرد: برای تربیت طلاب مهذب و کارآمد باید حرکت جهادی تربیتی اخلاقی در بدو ورود به حوزه صورت گیرد تا طلاب، آشنا به علوم و معارف اسلام و اهل بیت(ع)، با بصیرت و انقلابی تربیت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین علی میناپور، مدیر حوزه علمیه استان لرستان در حاشیه برگزاری کارگاه جهاد تربیتی اخلاقی اسایتد حوزه استان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه در این کارگاه، مدیران و اساتید تهذیب مدارس، راهکارهای ارتقاء اخلاق و تهذیب را برای تربیت مبلغان کارآمد فرا می گیرند، اظهار داشت: در این کارگاه یک روزه، شرکت کنندگان اصول و راهکارهای پیشرفت تهذیبی و همچنین موانع و آسیب های پیش روی تربیت تهذیبی طلاب را زیر نظر اساتید مجرب اخلاق و تهذیب فرا گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت والای تهذیب در تربیت پرچمداران اشاعه آموزه های دینی در جامعه تصریح کرد: برای تربیت طلاب مهذب و کارآمد باید حرکت جهادی تربیتی اخلاقی در بدو ورود به حوزه صورت گیرد تا طلاب، آشنا به علوم و معارف اسلام و اهل بیت(ع)، با بصیرت و انقلابی تربیت شوند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران مدارس علمیه باید با اخلاص و همت والا زمینه اجرای برنامه های تهذیب را برای معاونت مربوطه فراهم نمایند، خاطر نشان کرد: اجراء و خروجی مطلوب برنامه های تهذیبی در صورتی امکان پذیر خواهد بود که مدیران و معاونان تهذیب در جهت تقویت و گسترش زیر ساخت های تهذیب در بین طلاب قدم بردارند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان بیان داشت: امید می رود با برگزاری کارگاه های جهاد تربیتی اخلاقی برای کادر تهذیبی علمی مدارس، شاهد ارتقاء کمی و کیفی برنامه های تهذیبی در مدارس باشیم و بتوانیم بعنوان دلسوزان دین در جهت تربیت عالمان و مفاخر بزرگ حوزه همچون ستارگان آسمان فقاهت و عالمان گرانقدر جهان از جمله فخر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره)، حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب قدم برداریم.

گفتنی است، کارگاه جهاد تربیتی اخلاقی امروز برای ۳۶ نفر از مدیران و معاونان ستادی، و همچنین معاونان تهذیب و آموزش مدارس علمیه استان لرستان، در  مدیریت حوزه علمیه  استان برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha