چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که نهادهای فرهنگی و مذهبی از فعالیت‌های جزیره‌ای دوری کنند، گفت: این نهادها برای اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب باید با هماهنگی، همراهی و همگرایی بیشتر به انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در نشست مدیران نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری در استان اظهار داشت: مسئولان باید به مسائل فرهنگی به صورت کلان نگاه کنند و با تعیین چشم‌انداز برای برنامه‌های فرهنگی استان و تقسیم‌ کارها بین دستگاه‌های مرتبط بهتر عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید نهادهای فرهنگی و مذهبی از فعالیت‌های جزیره‌ای دوری کنند، افزود: این نهادها برای اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب باید با هماهنگی، همراهی و همگرایی بیشتر به انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بپردازند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: مسئولان باید مشکلات و موانعی که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سد راهشان می‌شوند را با دیگر دستگاه‌های مرتبط عنوان کنند و از ظرفیت‌های متقابل آن‌ها در پیشبرد اجرای اهداف نظام اسلامی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه نهادهای مرتبط با دفتر رهبر معظم انقلاب همچون 2 دست بوده که باید در اجرای منویات رهبری مانند 2 بازو عمل کنند، گفت: این نهادها باید در همه کارها اعم از فکری، مشورتی و عملیاتی بازوی هم باشند و برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی و چشم‌اندازهای تعیین‌شده از سوی رهبری، با استفاده از ظرفیت‌های متقابل با جدیت با هم همکاری و هماهنگی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از همه نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری خواست تا طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب با تشکیل هسته‌های اندیشه ورز بر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌شناسی اشراف کامل داشته و در این راه با هماهنگی و همکاری بیشتری تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری در استان باید با ارتباط تنگاتنگ، مداوم و محسوس، در زمینهٔ کارهای فرهنگی و اجتماعی تعامل و همکاری ویژه‌ای داشته باشند و با مشورت و هم‌اندیشی با یکدیگر، کارهای فرهنگی را رصد کنند.

وی با تاکید بر اینکه نهادهایی که تحت نظارت رهبر معظم انقلاب هستند باید از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگیری کرده و از رسیدن آن‌ها به مرحله درمان جلوگیری کنند، گفت: در مناسبت‌های مختلف اعم از مذهبی و ملی باید همه نهادهای فرهنگی دخیل باشند و برای هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن آن‌ها تلاش نمایند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: اگر نهادهای فرهنگی استان با همدیگر هم‌صدا و همراه باشند، به خوبی می‌توانند فضای استان را به سمت نهادینه شدن فرهنگ‌های خوب هدایت کنند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اگر نهادهای مرتبط با رهبر معظم انقلاب تعاون، تعامل و ارتباط خوب و سازنده‌ را سرلوحه کار خود قرار دهند، به خوبی می‌توانند برنامه‌های فرهنگی استان را پیش برده و موانع سد راه را به خوبی پیشگیری و یا درمان کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهمی که رهبر معظم انقلاب در سفر به استان مطرح کردند مسئله سبک زندگی اسلامی و ایرانی بود، گفت: این مسئله بیشتر به نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری مربوط است و باید همه این نهادها برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی همتی بیش از پیش داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha