جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس آزادی و شهروندی در قاهره

حوزه/ شیخ الازهر گفت: این روزها عده ای تفسیر های اشتباه و غلط خود را به دین و نصوص مقدس دینی تحمیل کرده اند تا از دین به عنوان ابزاری برای کشتار و شعله ور ساختن آتش جنگی استفاده کنند که سود آن به جیب تاجران سلاح و استعمارگران نوین می رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز صبح کنفرانس آزادی و شهروندی میان تنوع و تکامل توسط الازهر مصر و با مشارمت بیش از 50 کشور جهان در قاهره و با سخنرانی احمد الطیب شیخ الازهر آغاز به کار کرد.

شیخ الازهر گفت: این کنفرانس در حالی برگزار می شود که شرایط حساسی بر منطقه و تمام جهان حکمفرما است و آتش جنگ ها بدون هیچ توجیه عقلانی و منطقی در منطقه عربی و اسلامی شعله ور شده است.

وی افزود: یکی از مسائل تاسف بار در این جنگ ها این است که برخی برای مردم این گونه وانمود کرده اند که گویی دین عامل این همه ویرانی و کشتار و اسلام عامل انفجار ساختمان تجارت جهانی آمریکا و ایستگاه های مترو و ترور افراد بی گناه در گوشه و کنار جهان است.

الطیب ادامه داد: این روزها عده ای تفسیر های اشتباه و غلط خود را به دین و نصوص مقدس دینی تحمیل کرده اند تا از دین به عنوان ابزاری برای کشتار و همچون تفنگی اجاره ای برای شعله ور ساختن آتش جنگی استفاده کنند که سود آن به جیب تاجران سلاح و استعمارگران نوین می رود در حالی که تمام این تفسیرهای افراطی از دین و اسلام با آموزه ها و رسالت پیامبران منافات دارد و عده ای از دین برای خونریزی سوء استفاده کرده اند.

وی افزود: این تروریست ها و افراطیون دینی تا چندی پیش قدرتی برای تاثیرگذاری و تخریب چهره اسلام نداشتند، اما اکنون با عملکرد و جنایت های خود افکار عمومی جهان را علیه اسلام و دین مهربانی مخدوش کرده اند و موج اسلام هراسی را در جهان به راه انداخته اند که باعث دشوار شدن زندگی مسلمانان در غرب شده است.

شیخ الازهر ادامه داد: ما اکنون به دنبال سخن گفتن از اسلام هراسی و تروریسم نیستیم، بلکه وظیفه علما و روحانیون و اندیشمندان این است که درباره اسباب و علل این پدیده شوم و راه های مداوای این بیماری واگیر دار و جلوگیری از ریخته شدن خون انسان های بی گناه چاره اندیشی کنند.

احمد الطیب درباره موج اسلام هراسی گفت: اسلام تنها دینی نیست که از آن برای کشتار و ترور سوء استفاده شده بلکه ادیان مسیحیت و یهودیت نیز در این زمینه مورد سوء استفاده واقع شده اند و نمونه های زیادی در تاریخ داریم که انسان های بی گناه به نام این ادیان ترور شده اند که تمام این جنایت ها به تخریب دین منتهی می شود و از سوی افراد و جریان های ملحد هدایت و حمایت می شوند و همین افراد و رسانه های جهانی در برابر کشتارهای صورت گرفته توسط لائیک ها در قرن گذشته سکوت کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha