پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: اگر منحرفان و دشمنان خدا حقیقت واقعی دین را درک می کردند، هیچ گاه به خود اجازه نمی دادند که به بیت امیرالمومنین(ع) و بعدها به سایر امامان معصوم تعدی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله موسوی، در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که با حضور اقشار مختلف مردم، در مسجد آیت الله العظمی بروجردی(ره) کرمانشاه برگزار شد، جایگاه ائمه اطهار(ع) در دین اسلام را، جایگاهی والا تعریف کرد و اظهار داشت: خداوند نور آسمان و زمین است و وقتی از دور به این نور الهی نگاه می کنید همانند خورشید است؛ چون خورشید از درون نور دارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: قرآن کریم می فرمایند که خداوند نور است و این نور هر کسی را که بخواهد راهنمایی می کند و از افتادن انسانها به ورطه نابودی نجات می دهد و برای این امر توبه را قرار داده است تا بندگان دوباره به مسیر حق و راستی برگردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: خداوند بزرگ مثل و مانندی ندارد و نمی توان برای وی مثالی آورد، بزرگی و عظمت پروردگار به حدی است که افکار بشریت از درک آن عاجز است، اینجاست که انسان فهیم خود را در این جهان بسیار کوچک می بیند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه برخی از فرقه های ضاله و منحرف به دنبال ایجاد شبه و انحراف در ادیان هستند، اظهار داشت: برخی از بزرگان دین همانند پیامبران و اهل بیت توانستند از بند و قید زندگی مادی دوری کنند و همین امر باعث شد که این بزرگان دینی سرلوحه و نماد انسان سرگشته در این دوره که تبلیغات بی دینی گسترده شده است، باشند.

وی در ادامه به برخی از شخصیت های مهم دین اسلام و مذهب شعیه همانند بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: جایگاه حضرت فاطمه در دین مبین اسلام و حتی جهان شناخته شده است و احترام خاصی برای دخت پیامبر اکرم (ص) قائلند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه به برخی از خصوصیات زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره داشت و گفت: روایت های بسیاری داریم که در آنها از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک بانوی بزرگ، متدین و مهمتر از همه مصادق بارز نور خدا نامبرده شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه گفت: زهرا در زبان عربی به معنای نور و روشنایی است و به همین دلیل پیامبر اکرم به تاسی از این امر؛ نام مبارک فرزند خود را فاطمه زهرا (س) قرار داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهار کرد: روایت های بسیاری از خاتم الانبیاء (ص) داریم که می فرمایند هزاران سال پیش از اسلام، نور محمد و فاطمه وجود داشته است، از این رو باید گفت که حضرت زهرا (س) زاییده نور خداوند بزرگ می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به عبادات بسیار حضرت فاطمه (س) و نیز دستگیری ایشان از فقرا و ضعفا، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) بارها عنوان داشته اند که هرگاه حضرت فاطمه زهرا (س) به نماز می ایستاد همانند نور خورشید بر زمین می ماند.

این کارشناس حوزوی اظهارداشت: خداوند بزرگ هر کسی را که بخواهد می تواند هدایت کند، ولی آن شخص هم باید زمینه های معنوی و دینی داشته باشد، لذا تمامی این زمینه های معنوی در وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س) نمایان پیدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه تاکید کرد: با وجود جایگاه بسیار بالای حضرت فاطمه زهرا (س) بازهم نفاق و دشمنی با آل علی ادامه داشت تا جایی که حرمت اهل خانه خدا و رسول الله(ص) را شکستند و تمامی ایدئولوژی خود را زیر پا نهادند و عملا در مقابل فرمایشات پیامبر(ص)، امامان و بزرگان دین ایستادند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: انسان در عجب است که مردمان عصر پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) چگونه تابو شکنی کردند و به خاطر مطامع دنیوی خود در مقابل وحی خداوند قرار گرفتند و ظلمهای بسیاری بر اهل بیت روا داشتند. 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: جرقه  دشمنی و کدورت اعراب با اسلام واقعی و امیرالمومنین(ع) زمانی به وقوع پیوست که برای گرفتن بیعت، حضرت علی را محاصره کردند و با شکستن درب این خانه مقدس بی حرمتی به خاندان پیامبر را به حد اعلای خود رسانند و با تازیانه و... باعث زخمی شدن حضرت فاطمه و از بین رفتن محسن؛ فرزند حضرت فاطمه و علی که هنوز در به دنیا نیامده بود، شدند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه دشمنان علی و آل علی هیچگاه خواسته و یا ناخواسته اصل دین محمدی را درک نکردند، گفت: اگر منحرفان و دشمنان خدا حقیقت واقعی دین را درک می کردند هیچگاه به خود اجازه نمی دادند که این گونه به بیت امیرالمومنین(ع) و بعدها به سایر امامان معصوم(ع) تعدی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha