جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامزادگان - بقاع متبرکه

حوزه/ طرح آرامش بهاری با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، با حضور مبلغان در ۵۲ امامزاده و بقعه متبرکه این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، در تشریح برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه این طرح با اجرای برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی در غرفه های مختلف و با محوریت برپایی خیمه های معرفت اجرا می شود، افزود: امسال این طرح با هماهنگی های صورت گرفته در امامزادگان شاخص مرکز استان لرستان، از جمله امامزاده زید بن علی(ع)، امامزاده عبدالله(ع) و قلعه تاریخی فلک الافلاک، برای مسافران و گردشگران نوروزی برپا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان های استان نیز، این طرح با هماهنگی و برنامه ریزی لازم در بقاع متبرکه پرتردد و مکان های پرجمعیت اجرا می شود.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه از حضور مبلغان اعزامی برای اجرای برنامه های مذهبی فرهنگی در بقاع متبرکه استان اشاره و خاطر نشان کرد:در هر خیمه معرفت بیش از ۴ روحانی مستقر و در غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی،خیمه های معرفت،ولایت،قرآن بخوان جایزه بگیر و....به زائران و مسافران مشاوره های مذهبی و فرهنگی را ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه استان همزمان با لحظه تحویل سال با سخنرانی ائمه جمعه ،مبلغان و روحانیون شاخص اجرا می شود بیان داشت: این برنامه ها شامل پخش دعای لحظه تحویل سال،پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی امامزادگان و … است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته با هلال احمر، علوم پزشکی، نیروی انتظامی و...، چادرهای مسافرتی نیز، برای اسکان مسافران نوروزی در جوار امامزادگان برپا می شود.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه با بیان اینکه استان لرستان از استان های پیشرو در اجرای موفق طرح آرامش بهاری است گفت: در این ایام مبلغان به بینش دینی و فرهنگی مخاطبان در سنین مختلف یاری می رسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha