شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تمجید از فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تأکید کرد: مساجد باید قطب فرهنگی محلات باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت دخت نبی اکرم(ص)، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توسعه جلسات تفسیر قرآن در جامعه می توانند در عرصه فرهنگی بسیار تأثیرگذار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ستاد عالی کانون ها بر روی استان بوشهر حساب ویژه ای دارد و فعالیت های جوانان و متخصصین نهاد مسجد در کانون های فرهنگی هنری مساجد، مایه سرافرازی و سربلندی برای این دیار ولایی و متمدن و تاریخ ساز شده است.

وی بیان کرد: مسجد حکم ستاد را دارد و نیروهای فرهنگی کانون ها حکم صف دارند و می بایست هرگونه تصمیم ستاد توسط نیروهای یدی و محوری کانون ها انجام شود و تحقق این امر نیازمند نظارت، حمایت و هدایت است که باید به عنوان سه محور اصلی در تصمیمات دبیرخانه استانی قرار دهید.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری باید کارخانه انسان سازی و تولید محصولات انقلابی و اسلامی باشند، عنوان کرد: هر کاری باید خروجی و محصول داشته باشد و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در کارهای راهبردی، مقاومتی و جهادی نیز اینگونه است و می بایست در برنامه ها و تصمیمات با اعتقاد محکم و تدبیر انقلابی گام برداریم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند آموزش و تربیت افسر فرهنگی و هدایت گران فرهنگی در حوزه مدیریت تخصصی و فنی است، گفت: در کنار تولید محصول فرهنگی و نماهنگ های آموزشی و بصیرتی باید به پرورش و تربیت انسان های مفید و ثابت قدم بپردازیم.

وی ادامه داد: دشمن دارد فکرها، کارها و انسان ها را مورد هدف قرار می دهد به همین خاطر باید پروژه پرورش، تربیت و انسان سازی به بخشی از اقدامات استراتژیک کانون های فرهنگی هنری مبدل گردد و سعی شود در این زمینه فرهنگ نویسندگی، تالیف، تئاتر، ساخت فیلم کوتاه و نماهنگ، فعالیت های قرآنی، برنامه های آموزشی، ورزشی و علمی در کانون های مساجد نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از مشکلات ما کمبود منابع انسانی کارآمد و متخصص در تمامی بخش ها است، اظهار داشت: در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ضمن شناسایی نخبگان محلات، نیروها را به صورت جهادی به سمت نخبه پروری آموزش دهید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha