جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 410010
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
نشست علمی امام خمینی(ره) و مکتب اجتهادی قم

حوزه/ مسئول همایش های مدرسه فقهی امام خمینی(ره) بر لزوم بررسی بیشتر مبانی علمی و فقهی امام خمینی(ره) در حوزه های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام علیرضا نخبه، مسئول همایش‌های مدرسه فقهی امام خمینی(ره) امروز در نشست علمی امام خمینی(ره) و مکتب اجتهادی قم گفت: روز ۱۱ اسفند روز بازگشت امام(ره) به قم است و این همایش به همین مناسبت برگزار می‌شود.

وی افزود: امام(ره) در مدت اقامت ۱۱ ماهه خود در قم در همین منزل که امروز مدرسه فقهی شده است اقامت داشتند؛ امام در مدت ۱۱ ماه حضور خود ۲۵ مصاحبه داشتند و ۲۱۶ حکم صادر فرمودند.

مسئول همایش های مدرسه فقهی امام خمینی(ره) بیان کرد: در این مدت ۵۰۰ سخنرانی و روزانه ۹ ملاقات با گروه‌ها و افراد مختلف داشتند و در این دوره اتفاقات ملی و بین‌المللی زیادی رخ داد.

حجت‌الاسلام نخبه با اشاره به رفراندوم قانون اساسی بیان کرد: رفراندوم جمهوری اسلامی و انتخابات نمایندگان خبرگان قانون اساسی در دوره‌ای بود که امام در همین بیت حضور داشتند همچنین قضایای کردستان نیز در همین ایام رخ داد و تسخیر لانه جاسوسی و اشغال افغانستان نیز در این دوره زمانی به وقع پیوست.

وی با اشاره به مدرسه فقهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه این مدرسه سال ۸۹ تاسیس شد گفت: هر سال تعدادی از طلاب زبده برای تحصیل در این مرکز انتخاب می‌شوند و باید فقه و اصول مطرح مانند حوزه را بخوانند البته رویکرد فقه و اصول تدریسی در این مدرسه، پرداختن به مبانی امام است.

مسئول همایش های مدرسه فقهی امام خمینی(ره) با ذکر این مطلب که هنوز مبانی فقهی امام به خوبی مورد بحث قرار نگرفته است بیان کرد: این مدرسه، تاکنون هفت دوره شش ساله طلبه پذیرش کرده که دوره اول آن در حال سپری کردن دوره هستند و باید در سال سه رساله فقهی بنویسند که قطعا این فارغ التحصیلان می توانند در آینده نقش مهمی در توسعه علمی در این عرصه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha