جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب- نشست اساتید حوزه کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به جایگاه اساتید در حوزه، گفت: شورای عالی حوزه در برنامه ریزی ها از اساتید نظرخواهی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، در نشستی با اساتید مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق که با حضور آیت الله نمازی، در حسینیه علی اکبر(ع) کاشان برگزار شد، نظر اساتید را در برنامه ریزی های شورای عالی حوزه حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه اساتید هر روز بیشترین ارتباط را با جمع کثیری از طلاب دارند و داشته های های  علمی خود را در اختیار آنها قرار می دهند، لذا با نیازمندی ها و مشکلات آنان نیز آشنا هستند و می توانند کمک زیاد به تصمیم سازان و مسئولان حوزه کنند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه، به نقش اساتید در جذب هر چه بیشتر طلاب اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات اساتید، ارتباطی که با طلبه ها دارند با فرزندان خود ندارند، لذا نقش آنان در عرصه تعلیم و تهذیب طلاب بی بدیل است و این موضوع برای شورای عالی بسیار مهم است.

وی، به انتقال نظرات و مشکلات اساتید به شورای عالی جهت حل آنها اشاره کرد و ابراز داشت: بیشترین درخواست اساتید، این است که به عنوان هیئت علمی دیده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب به متفاوت بودن نظرات و مشکلات اساتید حوزه های استان ها اشاره و اظهار کرد: مشکلات اساتید در هیئت 5 نفره ای در شورای عالی حوزه مورد بحث و رسیدگی  قرار می گیرد و در حد توان نسبت به رفع آنها اقدام می گردد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه بر ضرورت دانش افزایی اساتید تاکید کرد و گفت: در حوزه های علمیه اساتید فراوانی داریم که به خاطر داشتن اندوخته های علمی مورد استقبال بسیار زیاد مدیران مدارس، جهت تدریس واقع می شوند.

وی در پایان با اشاره به اهداف سفر مسئولان شورای عالی به استان ها و شهرستان ها، افزود: با توجه به اینکه شورای عالی، سیاستگذاری حوزه های علمیه را بر عهده دارد، لذا به منظور نظرخواهی و رفع مشکلات اساتید و طلاب در مراکز حوزه های استان ها حضور می یابند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha