چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام المسلمین نصرالله پژمانفر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های زن و مرد با هم متفاوت است و اینکه زن را در کنار مرد در تمام عرصه‌ها قرار بدهیم، اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، صبح امروز در جمع طلاب خواهر در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد اظهار داشت: در گذشته حضور زنان در عرصه علمی و تولید علم بسیار کم بود، اما امروز در سراسر کشور حجم بالای مقالات و پایان نامه‌هایی را می‌بینیم که خواهران انجام داده‌اند که این نشان می‌دهد که یکی از ظرفیت‌های خواهران تولید علم است.

وی افزود:  در گفتمان دینی از انسان‌ها با همه استعدادی که دارند می‌توان استفاده کرد، اما هم اکنون نگاه غلطی در دنیا مطرح شده که تساوی بین زن و مرد است و ما معتقدیم ظرفیت‌های زن و مرد با هم متفاوت است و اینکه زن را در کنار مرد در تمام عرصه‌ها قرار بدهیم، اشتباه است.

نگاه دنیا به زن نگاه ابزاری است

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی که دنیا با آن مواجه است، بحث نگاه به جایگاه زن است، اظهار داشت: نگاه دنیا به زن، یک نگاه ابزاری است و خانواده را به عنوان یک عامل عقب‌ماندگی برای انسان می‌دانند.

وی افزود: نگاه ابزاری به زن باعث شد که مثلاً در روسیه پیش از حاکم شدن تزارها، خانواده را به عنوان یک عامل بازدارنده اعلام کردند، لذا ازدواج آزاد را اعلام کردند که از هم بهره جسمی ببرند، ولی نسبت به هم تعهدی نداشته باشند نتیجه‌اش این شد که در یک فاصله کمتر از یک دهه با مشکلاتی روبرو شدند .

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان ندارد که انسان با توجه به خصوصیات فطری که دارد از خانواده بی‌نیاز باشد، گفت: خانواده نیاز ضروری افراد به هم است همین که افراد در مقابل هم احساس مسئولیت می‌کنند ریشه در سرشت انسان دارد، وقتی تعریف نادرستی از زن داشتیم زن احساس سرخوردگی در ارتباطش با همسر و فرزند دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر برای زن نقش کاذبی تعریف شود، او هم سعی می‌کند که نقش اصلی‌اش را در جای دیگر و به شکل دیگر ایفا کند، لذا باید به نقشی که به صورت فطری برای زن و مرد وجود دارد، توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان اینکه امروز در ایران اسلامی نگاه به خانواده یک نگاه اصیل است و برای این کار هم تدابیری اندیشیده شده است، تصریح کرد: ما با حضور زن در جامعه مخالف نیستیم، ولی اینکه زن را در کنار مرد در تمام عرصه با هم قرار دهیم این تصور غلطی است، بلکه باید از زن مطابق  استعداد و توانایی‌هایش به کار گرفته شود .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha