پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ سلیم سوسانعلی مفتی صیدا

حوزه/ مفتی صیدا گفت: ما هرگاه مردم فلسطین بخواهند با صهیونیست ها بجنگند در کنار آنها خواهیم بود، اما هرگاه با خودشان درگیر شوند به آنها می گوییم دست از این برادرکشی بردارید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، لبنان از کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی است که بخشی از این آوارگان در اردوگاه عین الحلوه شهر صیدا ساکن هستند و این اردوگاه هر از چند گاهی شاهد وقوع درگیری داخلی میان فلسطینیان ساکن اردوگاه است به گونه ای که حضور آنها در لبنان موجب نگرانی مردم شده است.

به تازگی نیز وقوع درگیری های خونین در این اردوگاه باعث شده علمای شهر صیدا در این زمینه به اظهار نظر بپردازند و علما و بزرگان صیدا با تجمع در ساختمان شهرداری به این نتیجه رسیده اند که در اعتراض به این درگیری ها مردم باید دست به اعتصاب عمومی بزنند.

شیخ ماهر حمود از علمای اهل سنت لبنان و رئیس اتحادیه علمای مقاومت که از موافقان اعتصاب است گفت: اعتصاب عمومی در شهر صیا و مناطق همجوار آن اقدامی مناسب است، چون اتفاقاتی که در اردگاه عین الحلوه رخ می دهد همه ما را نگران ساخته و ما بر این باوریم که ارتباط میان صیدا و اردوگاه های فلسطینیان ارتباطی محکم است و کسی نمی تواند آن را از بین ببرد.

وی افزود: اعتصاب در چنین شرایطی امری طبیعی است، زیرا اوضاع اقتصادی و اجتماعی صیدا با وجود این تنش های امنیتی به تعطیلی کشیده می شود.

اما شیخ حسام العیلانی از روحانیون اهل سنت و امام جماعت مسجد الغفران صیدا در واکنش به طرح اعتصاب عمومی در صیدا گفت: اعتصابی که مسئولان و علما پیشنهاد آن را به مردم مطرح کرده اند فایده ای ندارد و ما نیز با آن مخالفیم، زیرا باعث افزایش مشکلات مردمی می شود که به صورت عادی هم برای گذران زندگی خود با بحران روبرو هستند.

شیخ سلیم سوسانعلی مفتی صیدا و حومه آن نیز درباره درگیری های صورت گرفته در عین الحلوه گفت: شهر صیدا همواره در کنار فلسطین و حامی آن بوده و بر خود لازم می داند از فلسطین و مردم و زنان و کودکان آن حمایت کند، اما اکنون تمام مردم صیدا یکصدا به فلسطینیان ساکن لبنان می گویند این همه درگیری و کشتار بس است چون مردم فلسطین به خودی خود از رنج و مصیبت کافی برخوردار هستند و خودشان نباید بر این رنج ها بیفزایند.

وی افزود: صیدا از اتفاقات صورت گرفته در عین الحلوه ناراحت است و تکرار این حوادث به سود کسی نیست و سؤال ما از فلسطینیان این است که این همه کشتار و درگیری داخلی برای چیست؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha