جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه انقلابی

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج)۹ اسدآباد گفت: انقلاب برخاسته از حوزه های علمیه است و از جهت اخلاقی و بینشی، انقلاب را ثمره حوزه های علمیه و تفکرات فقهی و دینی می دانند، از این جهت می توان گفت حوزه مهم ترین بستر برای کادرسازی انقلابی است.

حجت الاسلام هادی انتظاری، مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، درباره کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه، گفت: اساس حوزه های علمیه از ابتدا تفکرات دینی و انقلابی بوده است و نمی توان حوزه را جدای از انقلاب و تفکرات انقلابی دانست.

وی ادامه داد: از آنجایی که مبنای حوزه، مبنای انسانی و تربیت مورد نظر شرع است و انقلاب اسلامی با همین مبانی شکل گرفته است، نیروهای حوزه مستعد داشتن تفکرات و روحیه انقلابی هستند.

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد، افزود: انقلاب برخاسته از حوزه های علمیه است و از جهت اخلاقی و بینشی، انقلاب را ثمره حوزه های علمیه و تفکرات فقهی و دینی می دانند، از این جهت می توان گفت حوزه مهم ترین بستر برای کادرسازی انقلابی است.

وی افزود: برنامه هایی که در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد در جهت کادرسازی انقلابی برگزار می شود، نشست های بینشی و بصیرتی با حضور شخصیت های انقلابی است.

حجت الاسلام انتظاری بیان کرد: در این برنامه ها تلاش بر این است که تفکرات و ارزش های انقلاب را به طلاب نسل جدید انتقال دهیم تا از این طریق روحیه و تفکرات انقلابی در میان نسل ها تداوم پیدا کند.

وی تصریح کرد: دشمنی دشمنان و ناشی گری ها و منفعت طلبی عده ای ممکن است مانع و آفتی برای توجه به تفکرات و کادرسازی انقلابی در جامعه باشد و حوزه های علمیه وظیفه دارند بصیرت افزایی با این آفت ها مقابله کنند.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد ابراز داشت: مقابله با دشمنی دشمنان و آسیب هایی که ممکن است متوجه انقلاب باشد، از وظایف اصلی حوزه است و انجام این وظیفه مستلزم کادرسازی انقلابی است.

وی در پایان تاکید کرد: کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه مهم ترین عامل تداوم اهداف، ارزشها و تفکرات انقلابی است و نیازمند فراهم آوردن زمینه ها و بسترهای مناسب و برنامه ریزی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha