پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهادت حضرت فاطمه(س)

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر این ایام، همچنان که مورد توجه و اهتمام مراجع و دلسوزان و محبان اهل بیت (علیهم‌السلام) است، گرامی داشته شود، در حقیقت حافظ اصول دین و مذهب ما خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود‌رضا جمشیدی ضمن تسلیت ایام  شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سخنانی با اشاره به ویژگی های صدیقه کبری(س)اظهار داشت:‌ مسئله فاطمیه در حقیقت برای همه مسلمانان جهان و همه علاقه‌مندان به پیامبر(ص) مهم است و متعلق به همه آزادگان، ‌به ویژه مسلمانان و علی‌الخصوص شیعیان می‌باشد.

 وی گرامیداشت این ایام را حفظ اصول دین و مذهب تشیع معرفی کرد و  گفت: اگر این ایام همچنان که مورد توجه و اهتمام مراجع و دلسوزان و محبان اهل بیت (علیهم‌السلام) است، گرامی داشته شود، در حقیقت حافظ اصول دین و مذهب ما خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت صدیقه طاهره در حقیقت درس امامت به ما دادند؛ از این رو گرامیداشت یاد و خاطره و راه صدیقه طاهره در پشتیبانی و حمایت از امامت شیعه، اعتقادات و بنیان‌های اعتقادی مردم را روشن نگاه می‌دارد.

وی با اشاره به شهادت این بانوی گرامی در سنین آغازین جوانی اظهار داشت: حضرت زهرا(س)‌ در 18 سالگی در راستای دفاع از امامت شیعه جان خود را با تحمل مصائب و شکنجه‌های بسیار تقدیم امامت کرد و این برای همه شیعیان و مسلمانان تا قیامت درس فراموش نشدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان تأکید کردند: همانطور که بزرگان و مراجع تقلید ما سفارش کردند، ما هرچه این روز را حماسی‌تر و با شکوه‌تر برگزار کنیم،‌ مشعل داری در مسیر امامت روشن‌تر خواهند ماند.

وی اظهار داشت: شخصیت حضرت فاطمه(س) به قدری والا و بزرگوار می باشد که خدواند در حدیث قدسی خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید، اگر حضرت فاطمه(س) نبودند پیامبر(ص) و امام علی(ع) را خلق نمی‌کردم. این نشان دهنده این است که حضرت فاطمه(س) ظرف رسالت و امامت و موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: مقام ایشان به قدری والاست که انسان‌ها توانایی درک کامل آن را ندارند؛ چراکه ظرفیت و کمال و بلوغ جامعه بشری به حدی نرسیده که بتواند این مقامات را درک نماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان تصریح نمود: امید است مدیران، استادان، طلاب، فضلا و کارکنان حوزه های علمیه خواهران با تاسی از این بانوی بزرگوار، به وظایف خود که همان پاسداری از ارشهای اسلام ناب ححمدی و دفاع از حریم انقلاب می باشد، عمل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha