پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زمانی

مشاور امور استان‌های بعثه مقام معظم رهبری گفت: ۲۱ نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان‌های مختلف کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رجبعلی زمانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، با ابلاغ سلام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به محضر آیت‌الله مهمان‌نواز، اظهار داشت: حضور علما و روحانیون بزرگ در جامعه مایه خیر و برکت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور هیئت ایرانی در عربستان برای مذاکره در مورد اعزام زائران ایرانی به حج، گفت: این هیئت هنوز در عربستان بوده و مشغول مذاکره است و بعد از بازگشت آن‌ها به کشور نتایج مذاکرات جمع‌بندی می‌شود.

حجت‌الاسلام زمانی همچنین به کارشکنی سال گذشته طرف عربستانی در زمینهٔ اعزام زائران ایرانی به حج اشاره کرد و افزود: پارسال مسئولان عربستان برای انجام پرواز و روادید زائران ایرانی شروط غیرمعقولی را ازجمله خواستار اعزام زائران ایرانی از کشور ثالث بودند درحالی‌که اعزام 65 هزار زائر از کشور دیگر، عملی نبود در نتیجه اعزام‌ها به طور کلی منتفی شد.

وی با بیان اینکه امسال مذاکرات با دقت و درایت بیشتری در جریان بوده و تمام جزئیات اعزام زائران حج مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: اگر این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد، آمادگی داریم امسال 80 هزار نفر زائر را به حج بفرستیم.

مشاور امور استان‌های بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری با اشاره به اعزام 22 هزار کاروان به عتبات عالیات طی امسال اظهار داشت: امسال به غیر از ایام اربعین، این تعداد کاروان به کربلای معلا اعزام شدند و در ایام اربعین هم 2 میلیون و 700 هزار زائر ایرانی به این سفر مشرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بیش از 70 درصد این کاروان‌ها روحانی مبلغ فعالیت می‌کرد که بسیاری از این ‌روحانیان جزو اساتید حوزه و مبلغان برجسته کشور بودند.

تقدیر از خدمات بعثه مقام معظم رهبری

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، هم در این دیدار، با تقدیر از خدمات بعثه مقام معظم رهبری، گفت: از مجموعه حج و زیارت جز خیر و خوبی ندیده‌ایم.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه انسان باید به وظایف خود آن طور که باید و شاید عمل کند، اظهار داشت: لازم است تلاش‌های مسئولان در بخش‌های مختلف به گونه‌ای باشد که مورد رضای امام زمان (عج) قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب و در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد الطاف فراوان الهی هستیم؛ از این‌ رو همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

بر پایه این گزارش، در این دیدار کتاب «حقایق پنهان» که تألیف حجت‌الاسلام زمانی و در پیرامون زندگی سیاسی امام حسن مجتبی (ع) بود، به آیت‌الله مهمان‌نواز اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha